Geert Wilders: 'Kabinet, stop met al die linkse hobby's'

Op de site stopdecrisis.nl, een initiatief van de Telegraaf, heeft Geert Wilders een column geschreven met de oplossingen van de PVV voor de financiële crisis. Hieronder de volledige column.

Kabinet, stop met al die linkse hobby's
Door Geert Wilders
De leden van het kabinet zorgen goed voor zichzelf. Een beetje slapen in het Kurhaus, kaartje voor het theater. Allemaal gedeclareerd bij de belastingbetaler.

Ook Wouter Bos stuurt het bonnetje voor zijn RayBan-zonnebril graag door aan u. Dat de minister van Financiën een verduisterde blik heeft was al langer bekend. Wij dachten dat hij de realiteit niet zo goed zag omdat hij door roze wolken naar de wereld kijkt. Nu blijkt dat hij het niet zo helder ziet omdat hij met een RayBan achter zijn bureau zit. Had hij met open ogen naar de toekomst gekeken dan had hij wel andere maatregelen genomen.

Belastingen omlaag
Zoals u weet gaat het slecht met onze economie. Naar verwachting zitten volgend jaar 730.000 mensen zonder werk. Voor dit jaar wordt een economische krimp van maar liefst 4,75 procent verwacht, deels omdat we dit jaar veel minder geld uitgeven dan vorig jaar. Belangrijk is dus dat we meer geld in de portemonnee krijgen. Daarom moeten de belastingen omlaag, en flink ook. En dat kan, maar dat vraagt wel om het maken van heldere keuzes.

Ik zou zeggen: Kabinet, stop met al die linkse hobby’s. Stop met de Vogelaarwijken en kunstsubsidies. Stop met de klimaatwaanzin en de gratis inburgeringcursussen. Stop met het binnenlaten van Polen, Bulgaren en Roemenen. Draai het generaal pardon terug en snij in die linkse staatsomroep. Stop met de ontwikkelingshulp en de miljardenstroom richting de Europese Unie.

Extra geld
Op die manier worden, zonder dat het de gewone man en vrouw raakt, met speels gemak vele miljarden euro’s bespaard. Zo komt er heel veel geld vrij voor een structurele verlaging van de tweede schijf van de loon- en inkomstenbelasting vanaf 2010. Dat is goed voor de koopkracht, goed voor de werkgelegenheid en dus goed voor de economie. Ook komt er zo extra geld vrij voor de zorg voor onze ouderen.

Maar ook dit jaar al moet de burger meer geld in de portemonnee krijgen. Daarom hebben wij voorgesteld om alle volwassenen een eenmalige cheque van 400 euro te geven. Dat zou de economie een flinke oppepper geven. Deze cheque wordt gedekt door te stoppen met de schuldsanering van de Antillen en de missie in Afghanistan en het uitstellen van de aanschaf van de JSF.

Toekomst
Wij nemen ook verantwoordelijkheid voor later. In onze plannen wordt een deel van de besparingen op al die linkse hobby’s van het kabinet, besteed aan het terugdringen van het begrotingstekort. Wij investeren daarmee dus ook in de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen.

Balkenende IV daarentegen neemt verkeerde maatregelen. Terwijl het kabinet geld blijft uitdelen aan ontwikkelingshulp, subsidies voor lelijke schilderijen en absurd hoge salarissen voor VARA-presentatoren, verhoogt het mogelijk de AOW-leeftijd naar 67 jaar. Balkenende IV is de weg volledig kwijt, een ramp voor het land.

Waar het kabinet asociaal is, is de PVV wel sociaal: Een cheque van 400 euro, forse belastingverlaging en geld voor de zorg en het terugdringen van het tekort. Stuk voor stuk maatregelen die Nederland er weer bovenop helpen te komen. Hopelijk zijn er snel verkiezingen.

Bron:
Telegraaf: Kabinet stop met al die linkse hobby's