Inbreng Geert Wilders bij het debat over de instroom van asielzoekers

Voorzitter,
Dit is een belangrijk debat. Maar staat u mij toe met twee felicitaties te beginnen.

Ten eerste aan de premier. Ik heb gisteren geweldig gelachen. U stond er met lef. Het was gedurfd. Fantastisch. Ik geef u oprecht een compliment en ik zal er een hele kluif aan hebben u volgend jaar te overtreffen.

En ten tweede een felicitatie aan de heer Samsom. En die is, vrees ik wat minder leuk. Geweldig gedaan. Uw partijvoorzitter noemde mij deze week een gevaar voor de democratie en de rechtsstaat. En de PvdA-voorzitter in Katwijk had het onmiddellijk begrepen. Hij zegt: liever een hartaanval, maar een kogel voor Wilders mag ook.

Bedankt PvdA.

En nu het debat.

De Nederlanders worden in de steek gelaten. Hun zorgen over de niet aflatende asielinstroom worden niet serieus genomen.

Premier Rutte laat onze grenzen wagenwijd open staan. En dat is de reden waarom de Nederlanders boos zijn.

Maandenlang houdt de premier de cijfers over de asieltsunami onder de pet. Hij houdt informatie achter.
Al op 16 september wist hij dat de prognose voor de volgende 5 jaar 93.000 asielzoekers per jaar zou kunnen zijn, maar hij heeft het de Kamer niet verteld. Hij wist het de dag van de Algemene Beschouwingen maar heeft het niet verteld. Dat is echt ongehoord.

En deze week komt hij weer met foute informatie. Hij zegt dat er nog maar “enkele honderden” migranten vanuit Turkije naar Griekenland komen. Maar maandag waren het er bijna 2500 en dinsdag meer dan 3600.

Is deze premier nog wel te vertrouwen?

Ondertussen blijven de asielzoekers gewoon komen.
Ook terugkerende Syriegangers laat de premier gewoon ons land binnen zonder dat hij ze vast zet.

Deze Minister-President speelt met vuur, met mensenlevens, zijn beleid brengt Nederlanders in groot gevaar en dat neem ik hem zeer kwalijk.

Onze samenleving raakt verscheurd, raakt verdeeld door een politieke elite die de terechte zorgen, wanhoop en woede van de bevolking negeert, bagatelliseert.

Men voelt zich onveilig en snapt niet dat we zoveel mensen binnenlaten, waarom we zoveel geld aan vreemdelingen uitgeven, dat ze gratis zorg krijgen, dat ze gratis woningen krijgen, terwijl bij Nederlanders juist wordt gekort op bijvoorbeeld de zorg en de pensioenen.

Als we in Nederland een directe democratie hadden gehad, zoals in Zwitserland, en nu een referendum zouden houden over het asielbeleid dan denk ik dat de uitkomst zou zijn dat het kabinet zou zijn gecorrigeerd. Dan hadden we onze grenzen nu wel gesloten voor asielzoekers.

Voorzitter,
Nederland wordt met de dag onveiliger.
Alleen al 4500 politiemeldingen in en rond de AZC’s. De cijfers die we nu hebben zijn niet compleet, het is alleen in en rondom de AZC’s. De andere incidenten zijn daar niet eens bij opgenomen. 10% van onze politiecapaciteit gaat inmiddels op aan asielzoekers. Het totaal ligt dus veel hoger. 1 zedenzaak per week, 6 geweldsincidenten per dag. Maar liefst tien procent van de Nederlandse politiecapaciteit wordt besteed aan de invasie van gelukszoekers.

Veel vrouwen voelen zich ook hier onveilig, durven ’s avonds de straat niet meer op of hun dochters naar school laten gaan en mogen zich niet eens verdedigen met pepperspray.
En dan heb ik het nog niet eens over de terreurdreiging.

Vz er is maar 1 oplossing. En dat de nationale variant. Hou op met kletsen in Europa zeg ik tegen de premier, we hebben geen behoefte aan een Europees plan A of B of een plan Samsom of een deal met de Turken die zich de Europese Unie in chanteren en wat ons miljarden gaan kosten. En als ik Reuters en VK mag geloven, heeft de Turkse president vandaag gezegd dat de Turkse president binnenkort de poorten open zet voor vluchtelingen naar Europa. Een dag nadat de Turkse premier hier is geweest, zegt hij dat gewoon. Hier hebben wij mee te maken.

Wij moeten met een eigen plan komen, een plan N. Het plan Nederland.
We zeggen nee tegen de EU, nee tegen de asieltsunami en nee tegen de islamisering.
Maar we zeggen ja tegen Nederland en ja tegen onze eigen mensen. Wat ons betreft is dat het plan van onze grenzen dicht. En wel nu.