PVV veroordeelt actie van labelling-shariapolitie in Nederland

In Nederland heeft de BDS-beweging invallen gedaan in winkels waar producten uit Israël worden verkocht. “Deze beweging is in Frankrijk al verboden maar kan in ons land dergelijke antisemitische acties ongehinderd uitvoeren,” aldus PVV-kamerlid Raymond de Roon. “Wij vragen de regering om afstand te nemen van deze acties, die te walgelijk zijn voor woorden”.

Vragen van de leden De Roon en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de etikettering van Israëlische producten:

Hoe beoordeelt u de actie van de etiketterings-shariapolitie in Nederlandse winkels (1) ?

Bent u het met ons eens dat deze actie van antisemitisme getuigt?

Vindt u ook dat deze actie vrede in Israël geen stap naderbij brengt?

Wilt u afstand nemen van deze antisemitische actie?

Is de regering bereid om, net als andere Europese landen, de “interpretative notice” (2) van de Europese Commissie die de etikettering van Israëlische producten uit Judea en Samaria wil belemmeren, links te laten liggen?

(1) https://twitter.com/End_of_Europe/status/735562436833619968/photo/1 en https://twitter.com/LavieJanRoos/status/735518106093768705
(2) http://eeas.europa.eu/delegations/israel/documents/news/20151111_interpretative_notice_indication_of_origin_of_goods_en.pdf