PVV: “Krokodillentranen Asscher over Bulgaren en Roemenen”

De PVV wil een debat met minister Asscher van Sociale Zaken, waarin hij moet uitleggen hoe hij de hordes Roemenen en Bulgaren vanaf 1 januari 2014 bij de grens gaat tegenhouden.
PVV-Kamerlid De Graaf: "Asscher is de pyromaan die zich uitgeeft voor brandweerman! Hij en zijn PvdA hebben zelf de ellende veroorzaakt die nu op ons afkomt." Wat de PVV betreft komt er geen Bulgaar of Roemeen Nederland in. "Asscher huilt krokodillentranen en wil helemaal geen oplossing", aldus De Graaf.

Vragen van de leden De Graaf en Van Klaveren (PVV) aan de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en de minister van Buitenlandse Zaken over Asscher's hypocriete waarschuwing tegen EU-arbeidsmigranten.

Bent u bekend met het bericht 'Asscher waarschuwt EU over arbeidsmigratie'(*)?

Hoe duidt u het gegeven dat Polen, Roemenen en Bulgaren nu al meer dan 2x vaker verdachte zijn van criminaliteit en oververtegenwoordigd zijn in de bijstand?

In hoeverre deelt u de visie van de PVV dat de aanstaande immigratiegolf uit Roemenië en Bulgarije moet worden tegengehouden, helemaal gezien de massawerkloosheid die dit kabinet heeft veroorzaakt?

Ziet u inmiddels in dat de beslissing om de tewerkstellingsvergunning voor Polen af te schaffen een meer dan domme beslissing is geweest die, zoals de PVV destijds al aangaf, velen in Nederland in de ellende heeft gestort? Zo neen, waarom niet?

Bent u bereid alles in het werk te stellen om de grenzen ook na 1 januari 2014 voor Roemeense en Bulgaarse arbeiders gesloten te houden en de tewerkstellingsvergunning voor Polen opnieuw in te voeren of huilt u slechts krokodillentranen?

(*) Lees hier het bericht