feed-image RSS

Het PGB staat zo onderhand voor Persoonsgebonden Beproeving. Je zal er maar gebruik van maken en je leven niet op een andere wijze vorm kunnen geven dan met een pgb en dan tot 2020 in onzekerheid moeten zitten, omdat deze staatssecretaris een paar jaar geleden, terwijl alle seinen op rood stonden, solistisch besloot tot de invoering van het trekkingsrecht.

Vragen van het lid Agema (PVV) aan de staatssecretaris van VWS over het bericht dat er angst is voor het overlijden van bewoners van verpleeghuis Westhoff.

Ben u bekend met de berichten “We hadden het anders moeten doen” en “Angst voor overlijden”? (*)

Wat is uw reactie op de uitspraken van Ben van Gent, zorgbestuurder Florence, dat het besluit om bewoners verplicht te verhuizen wordt teruggedraaid op de ene dag en het bericht dat Florence haar besluit niet intrekt op de andere dag? Bent u met ons van mening, dat dit de onrust onder bewoners alleen maar nog groter maakt?

Vragen van het lid Agema (PVV) aan de staatssecretaris van VWS over het bericht “gemeenten verhullen optie extra huishoudelijke hulp"

Bent u bekend met het bericht “gemeenten verhullen optie extra huishoudelijke hulp"?

De consumentenbond heeft in mei dit jaar reeds aangegeven dat deze gelden bij gemeenten op de plank bleven liggen. Heeft u naar aanleiding van dat bericht contact met VNG opgenomen? Zo nee, waarom niet?

fleur-agema