feed-image RSS

Warning: Parameter 1 to plgContentAddThis::onPrepareContent() expected to be a reference, value given in /www/htdocs/pvvsite/libraries/joomla/event/event.php on line 71

Dinsdag moest staatssecretaris Martin van Rijn zich verantwoorden voor de slechte zorg in Nederlandse verpleeghuizen. Dit naar aanleiding van de berichtgeving dat zelfs zijn moeder zeer slechte zorg ontving. Fleur Agema zorgde voor een nabeschouwing bij Radio 1 NPO.

Klik hier om het radiofragment te beluisteren

Gisteren is de heer Oude Nijhuis overleden. Gaarne wil ik onze deelneming overbrengen aan zijn nabestaanden. Een held is heengegaan. Hij sprong in de bres voor zijn vrouw en zette twee weken geleden, samen met meneer Van Rijn, een wissel om.

Hun verhaal – dat op zich niet nieuw maar wel schokkend was – was genoeg reden de Kamer te verzoeken dit debat, dat al een jaar op de rol stond, in te plannen. Dat voorstel deed ik, in onwetendheid dat de heer Van Rijn de vader van staatssecretaris Van Rijn was en dat de door hem geuite zorgen, gingen over de zorg voor de moeder van de staatssecretaris.

Een golf van verbijstering trof ons toen dit feit later die dag bekend werd. De staatssecretaris liep forse averij op. Aanvankelijk alleen buiten het parlement. Hoe kon hij nog geloofwaardig op Wmo-tour? Hoe kon hij bezuinigingen nog overbrengen op het grote publiek?", fluisterde het.

fleur-agema