feed-image RSS

Alle krachttermen die ik heb kunnen verzinnen doen geen recht aan de krankzinnigheid van de situatie die voor ons ligt en waar onze alleroudsten de dupe van zijn geworden.

Sinds de invoering van Van Rijns “Wmo2015” heeft een derde van de gemeenten gekort op de huishoudelijke hulp. Elf gemeenten schaften de huishoudelijk hulp maar helemaal af. 20 gemeenten beschouwde huishoudelijke hulp gewoon maar even niet meer als onderdeel van de Wmo. Hoogbejaarden hebben hun huishoudelijke hulp verloren. De mensen die al thuis moesten blijven wonen omdat de verzorgingshuizen werden gesloten. Tienduizenden thuishulpmedewerkers raakten hun baan kwijt en organisatie vielen massaal om. En waarom?

Vragen van de leden Wilders en Agema (beiden PVV) over het TV-programma ‘Geer en Goor zoeken een hobby’ waarin de minister-president oproept iets voor eenzame ouderen te doen.

Bent u bekend met het TV-programma ‘Geer en Goor zoeken een hobby’(*)?

Schaamt u zich niet kapot dat u, als minister-president van Nederland, een verzoek doet om iets te doen voor eenzame ouderen, terwijl door uw eigen beleid de ouderenzorg helemaal kapotbezuinigd is?

Bent u bekend met het feit dat uw eigen partij, de VVD, niet alleen het budget voor de huishoudelijke hulp wil halveren maar helemaal wil schrappen en ouderen daardoor alleen maar méér vereenzamen, vervuilen en verpieteren?

Vragen van de leden Agema en De Graaf (beiden PVV) aan de staatssecretaris van VWS en de minister van SZW over de over de brief van het Haagse college over de huisvesting van asielzoekers in een vleugel van verpleeghuis De Lozerhof.

Bent u bekend met de brief van het college van de gemeente Den Haag over de huisvesting van statushouders? (*)

Bent u met de PVV van mening dat het op zijn zachts gezegd onwenselijk is dat bijzonder kwetsbare ouderen, die verblijven in een psychogeriatrisch verpleeghuis, worden geconfronteerd met 30 onaangepaste asielzoekers? Zo nee, waarom niet?

fleur-agema