Fleur Agema - CV

Biografie

Het gezicht van PVV op het gebied van zorg. Zij is de gepassioneerde voorvechter van menselijkheid in ziekenhuizen, bejaarden- en verpleeghuizen. De afgelopen jaren trok zij ten strijde tegen de vele excessen die we in de zorg kennen zoals pyjamadagen, 24uursluiers, ondervoeding, uitdroging, doorligwonden etc.

Agema deed ook onderzoek naar de verschillen tussen patiënten in het verpleeghuis en gevangenen. Wat blijkt: gevangenen mogen roken, hebben het recht om elke dag te luchten/douchen, beschikken over diëten, gebedsdiensten, recreatie, gratis kleding en schoeisel. Voor ouderen in verpleeghuizen geldt dat allemaal niet. Zij dienden meer te betalen, terwijl gevangenen meer salaris ontvingen.

Fleur Agema is een echt werkpaard. Ze is kampioen in het aanvragen van spoeddebatten en stelde de meeste mondelinge vragen van alle Kamerleden. In de top voor wat betreft het aantal schriftelijke Kamervragen. Van alle vrouwen in de Tweede Kamer de meeste spreektijd. Gedurende acht jaar was Fleur Agema vice-voorzitter van de fractie Tweede Kamer, tot 20 mei 2015.

Commissies
Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Trainer (2008)
Coach (2006)