feed-image RSS

Het Internationaal Strafhof nadert zijn 15-jarig bestaan, tijd voor bezinning. Op de agenda van de Raad zal ook worden gesproken over het terugtrekken van een aantal Afrikaanse landen (Burundi, Gambia, Zuid-Afrika) uit het Internationaal Strafhof. De minister heeft zelfs onlangs in een krant een poging gedaan om het zinkend schip in stand te houden. Afgelopen week zijn alle verdragspartijen van het Strafhof enkele dagen bij elkaar gekomen. Wat is hier eigenlijk uit gekomen? Pompen of verzuipen? Of moet ik zeggen: pompen en toch verzuipen?

Voorzitter,

De uitbreidingsstrategie van de EU verbijstert iedere keer weer. Waarom? Omdat het ons ook nu weer leert dat de EU, dat Brussel, een organisatie is die niet leert; die van crisis naar crisis struikelt, die de aangesloten Europese landen niet verbindt, maar verdeelt en polariseert, die de samenlevingen van Zweden, van Duitsland, van België, van Frankrijk niet te vergeten, van het VK, van alle West-Europese landen eigenlijk, totaal ontwricht door een ongecontroleerde immigratie, door islamisering van grote stadsdelen, maar ook steeds meer van het platteland.
De EU opereert daarbij zo dat de burger steeds gefrustreerder raakt, de burger ervaart een enorm democratisch tekort in de besluitvorming binnen de EU, de burger voelt zich op geen enkele manier vertegenwoordigd, zeker niet door het Europese Parlement dat op een enkeling na bevolkt wordt door keiharde eurofielen die maar één eindpunt zoeken en dat is en federale verenigde staten van Europa. En dat, voorzitter, is precies wat de burger niet wil. Uitbreiding van de unie is één van de thema’s waar de ontevreden burger niet aan wil.

Schriftelijke Vragen van de leden De Graaf en De Roon (beiden PVV) aan de ministers van SZW/integratie en Buitenlandse Zaken:

Bent u bekend met het artikel 'Qatar financiert omstreden Deense moskee via Den Haag'?(*)

raymond-de-roon