feed-image RSS

Warning: Parameter 1 to plgContentAddThis::onPrepareContent() expected to be a reference, value given in /www/htdocs/pvvsite/libraries/joomla/event/event.php on line 71

Dat blijkt uit vragen die Geert Wilders en Raymond de Roon daarover hebben gesteld aan de minister van Buitenlandse Zaken en de minister van Defensie.
In het bijzonder vragen zij om maatregelen tegen terreuraanslagen die Islamitische Staat met die wapens ook in Nederland zou kunnen uitvoeren.
Daarnaast willen zij bescherming van de Nederlandse militairen in Irak tegen eventuele aanvallen met chemische wapens.

Vragen van de leden De Roon en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken en de minister van Defensie over het bericht dat ISIS beschikt over chemische wapens.

Voorzitter,

Kobani is voor de coalitie-aanvoerder van geen strategisch belang. Jammer voor de mensen die daar wonen maar dat is de harde waarheid.

Voor Islamitische Staat daarentegen is het gebied van eminent strategisch belang. Want volgens de profeet zal daar de finale strijd tegen de kruisvaarders worden uitgevochten, die de inleiding zal zijn tot de apocalyps. Dat blijkt glashelder uit de hadith: boek 41 nr 6924. De profeet heeft het zelf gezegd.

Islamitische Staat is gewoon bezig om die profetie te verwezenlijken. Ik verzin het niet, ze zeggen het zelf. Ze hopen zelfs dat het westen daar met grondtroepen komt vechten.

Voorzitter,

De wereld is ermee gediend, als iedere Ebola-uitbraak in de kiem wordt gesmoord. Dat is bij de uitbraken in Uganda en Congo min of meer gelukt.
Maar bij de uitbraak in West-Afrika is dat niet gelukt.
De vraag is: waarom is dat niet gelukt?
De minister zegt dat het onbreken van een goed functionerende gezondheidszorg daarbij een belangrijke rol heeft gespeeld.
Maar, vz., in Uganda en Congo was toch ook geen sprake van een goed functionerende gezondheidszorg?

raymond-de-roon