feed-image RSS

“De zes Nederlandse militairen in Zuid-Soedan moeten met spoed geëvacueerd worden. Hun levens zijn in gevaar nu het geweld in alle hevigheid is losgebarsten,” aldus PVV-Kamerlid Raymond de Roon.

“Zuid-Soedan heeft een president en een vicepresident, ieder met hun eigen leger in de hoofdstad. Een instabielere situatie kun je je nauwelijks voorstellen.”

De Roon eist daarom direct actie en heeft Kamervragen gesteld:

Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de Minister van Defensie betreffende de situatie in Zuid-Soedan en de evacuatie van Nederlandse militairen

Voorzitter,

Lieberman wordt minister van Defensie in het Israëlisch kabinet.
“Kolonist gaat nu over bezet gebied”, kopte een artikel van NRCnext.

Ik feliciteer Lieberman met zijn nieuwe functie maar ik feliciteer vooral alle inwoners van Israël met deze benoeming.
Zij hebben er baat bij, dat Lieberman, inderdaad een inwoner van Judea, nu minister van Defensie is geworden.
Want hij begrijpt als geen ander, dat Palestijnse terroristen alleen respect hebben voor een ijzeren vuist, niet voor een minister met een slap handje.
Iedereen is daarmee gediend.

In Nederland heeft de BDS-beweging invallen gedaan in winkels waar producten uit Israël worden verkocht. “Deze beweging is in Frankrijk al verboden maar kan in ons land dergelijke antisemitische acties ongehinderd uitvoeren,” aldus PVV-kamerlid Raymond de Roon. “Wij vragen de regering om afstand te nemen van deze acties, die te walgelijk zijn voor woorden”.

Vragen van de leden De Roon en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de etikettering van Israëlische producten:

raymond-de-roon