feed-image RSS

Het CBS berekende vorig jaar dat de Nederlandse economie 10% groter was dan eerder werd aangenomen in 2010 (bronnenrevisie). In plaats van een staande ovatie, kregen we een rekening uit Brussel van 1,1 miljard. Foutje bedankt!
Dankzij een nieuwe berekeningsmethode waarbij ook drugs en prostitutie onderdeel van de economie zijn, groeide onze economie (op papier). En weer kregen we een rekening uit Brussel; deze minister reserveerde alvast 300 mln!
En nu komt het CBS wederom met hogere groeicijfers voor 2011 en 2012. Wederom werd de methode aangepast waardoor we niet echt maar op papier harder groeiden. En wederom volgt er een dikke aanslag uit Brussel; dit keer 200 miljoen. En het is wachten op een extra naheffing over de jaren 2013 en 2014!
Is het dan nooit genoeg?!

De PVV gaat tijdens het AO Spoor voorstellen om staatssecretaris Mansfeld op sneeuwstage te sturen naar Zwitserland.

Het is bekend dat in Zwitserland treinen steeds zeer stipt rijden, ook bij zware sneeuwval. "In Nederland daarentegen is het spoorverkeer al bij de geringste sneeuwvlok of zelfs vallende blaadjes ontregeld", stelt PVV-woordvoerder Barry Madlener. "Wellicht kan de staatssecretaris tijdens een sneeuwstage de nodige inspiratie opdoen om de situatie in Nederland te verbeteren".

Dollarphotoclub 11962434

Nederland krijgt de ene naheffing na de andere uit Brussel. Eerst 600 miljoen, toen 1,1 miljard en nu weer 200 miljoen. En dat terwijl we al jaren de grootste netto-betaler zijn.
"Het is te gek voor woorden hoe we steeds verder worden kaalgeplukt door de Europese Unie. Vorig jaar betaalde elke Nederlander meer dan € 500 aan deze holle bolle Gijs in Brussel, en nog is het niet genoeg. De burgers staat het water tot aan de lippen en dit kabinet gooit onze miljarden naar het buitenland, zonder gêne!", aldus woordvoerder Teun van Dijck van de PVV.

Voor de PVV is de maat vol. Geen cent meer naar Brussel, naar Griekenland, naar Afrika. We kunnen deze miljarden veel beter besteden in eigen land. Genoeg is genoeg!

teun-van-dijck