Inbreng Wilders tijdens APB

Klik hier om een filmfragment van de inbreng tijdens de APB te bekijken.
Bron: website GeenStijl.

2e termijn
Voorzitter, de antwoorden van de Minister-president waren de antwoorden van iemand die in een eigen sprookjeswereld leeft. Het waren de woorden van een Minister-president die het echte Nederland niet kent. Het waren de woorden van een Minister-president die niet ziet dat het barre tijden zijn en dat Nederland aan het veranderen is, aan het islamiseren is. Een premier die niet ziet dat we ons land kwijtraken. Die zijn ogen sluit voor de werkelijkheid. De terechte boosheid van zoveel mensen die klagen over hoge belastingen, over slechte zorg voor onze ouderen en de Marokkaanse intifada die ons land teistert; onze premier doet het af als gezeur.

Minister-president: uw kabinet is niet het kabinet van het Nederlandse volk.
Uw kabinet pakt de gewone man maar verhoogt het salaris van Ministers wel met 10%.
Uw kabinet geeft miljarden aan de Europese superstaat.
Uw kabinet geeft miljarden aan onzinnige ontwikkelingshulp.
Uw kabinet stuurt militairen naar Afghanistan om het daar veiliger te maken maar doet bijna niets voor een veilig Nederland.
Uw kabinet geeft miljarden uit aan de multiculturele waanzin en een veel te ruimhartig asiel- en immigratiebeleid.
Uw kabinet hoopt erop dat het islamitische Suikerfeest een Nationale feestdag wordt.
Uw kabinet accepteert dat veel ouderen op vernederende wijze verpieteren in de Nederlandse verpleeg- en verzorgingshuizen.
Uw kabinet weigert het Marokkaanse tuig dat Nederland verziekt met bedreigingen, agressie en geweld, linea recta het land uit te zetten.

Meneer Balkenende, u vertegenwoordigt mijn Nederland niet, u verkwanselt mijn Nederland. Miljoenen Nederlanders willen verandering. Zij willen trots zijn op hun land, zij willen weer veilig zijn in hun land, zij willen een ander Nederland. Zij willen zich thuis voelen in hun eigen Nederland, zij willen een fatsoenlijk en sociaal Nederland.

Zij willen hun eigen Nederland terug. Zij zijn het kabinet Balkenende spuugzat.

Meneer Balkenende, u moet dus opstappen, samen met het hele kabinet.
U moet ontslag nemen.
U moet aftreden.

Ik zeg namens vele, vele Nederlanders het vertrouwen in u op. Het is tijd voor verandering. Het is tijd voor verkiezingen.

Vandaar de volgende motie:

De Kamer,

gehoord de beraadslagingen,

zegt het vertrouwen in dit kabinet op,

en gaat over tot de orde van de dag.

Wilders

1e termijn
Mevrouw de Voorzitter, we spreken vandaag over de begroting, over de Miljoenennota 2009, een flut-begroting van het slechtste kabinet ooit. Maar we praten vandaag ook over de staat van ons land. En wie daarnaar kijkt, wordt niet vrolijk. Wat ik dit kabinet het meest verwijt is de schade die het aanricht aan onze samenleving. Nederland is allang niet meer het Nederland waarin we zijn opgegroeid. Er is ook niet meer EEN Nederland. Er zijn twee Nederlanden. Het Rijk van Balkenende is een Koninkrijk van Twee Nederlanden.

Aan de ene kant onze elite, met haar zogenaamde idealen. Van een multiculturele samenleving, de megahoge belastingen, van de waanzinnige klimaathysterie, van de onstuitbare islamisering, van de Brusselse superstaat en de zinloze ontwikkelingshulp, de bakken met geld in de bodemloze put die Antillen heet. Die elite vindt alles best - zolang de subsidiestromen richting de VPRO, Milieudefensie en de kunst-bobo’s maar doorgaan. Het zijn de volgelingen van Geert Mak, Doekle de dhimmi, Eveline Herfkens en Al Gore. Het is de linkse grachtengordel en zijn kleffe vriendjes.

Maar al die zogenaamde idealen van de politieke elite zijn minderheidsprojecten. Bijna niemand die er nog in gelooft, behalve een steeds kleiner clubje linksen dat aan het belastinggeld-infuus ligt en voor zichzelf een baantje heeft geregeld bij een subsidie-slurper, de overheid of een lobbyclub. Beroepsmoslims, beroeps-klimaatfundamentalisten, beroepsbestuurders, beroepslobbyisten.

Zo iemand is Bert Bakker. Die kennen we nog – tot voor kort Kamerlid van D66. En wat een stoere politiek-correcte geluiden sloeg hij uit. De fractie van de PVV zei hij, dat zijn racisten, allemaal tuig. Hij liet het opschrijven in de krant. Maar ja – dankzij de actie van het Turkse ministerie van Religieuze Zaken kwam niet Bert Bakker in de Kamer voor D66, maar mw. Koser Kaya.

En nu probeert Bert wat geld bij elkaar te sprokkelen als lobbyist voor een vliegtuigbouwer. En zo kwam hij ook bij de PVV langs. Beetje likken, beetje slijmen. Nou, wij hebben Bert Bakker dus meegedeeld dat hij de rambam kan krijgen. Lobbyen best, maar niet bij ons. En toen ineens draaide Bert als een blad aan een boom en kijk eens wat ik nu vind in de post: een heuse excuusbrief. Sorry Geert, jullie zijn nu ineens toch geen racisten. Kijk, zo ken ik onze elite weer. In het openbaar stoere politiek-correcte praatjes. En als ze een baantje hebben een excuusbriefje sturen. Sommige mensen hebben idealen en staan daarvoor. Anderen hebben een ruggegraat vol slagroom. Bert Bakker staat symbool voor de elite. Liever een dikke bankrekening dan principes.

Maar goed Vz, er is ook een ander Nederland. Mijn Nederland.

Het andere Nederland bestaat uit de mensen die de rekening moeten betalen. Letterlijk en figuurlijk. Die beroofd en bedreigd worden. Die zuchten onder de overlast van de straatterroristen, die zuchten onder de hoge belastingen en verlangen naar een sociaal Nederland. Het zijn de mensen die het niet cadeau krijgen. Het zijn de mensen die ons land hebben opgebouwd. Het zijn de mensen die nooit geloofd hebben in het linkse project van de multicul of de klimaatwaanzin of onze donaties aan de pina-colada-maffia op de Antillen.

Het zijn de mensen die hier in de Tweede Kamer zelden gehoord worden in Den Haag. Die worden weggezet als tokkies en xenofoben, als provincialen.

Dit kabinet legt zich neer bij die twee Nederlanden. Dit kabinet kiest consequent partij voor het Nederland van de elite, en niet voor het Nederland van de gewone mensen die de rekening moeten betalen.

Wie zich afvraagt hoe het komt dat Nederlanders steeds cynischer worden over de politiek moet kijken naar die twee Nederlanden. Die moet zich afvragen hoe we weer EEN Nederland kunnen krijgen.

Nergens zijn de verschillen tussen wat Nederlanders vinden en wat de elite vindt scherper dan op gebied van de massa-immigratie. Bijna zestig procent  van de Nederlanders ziet de islam als de grootste bedreiging voor onze identiteit en ook nog eens bijna zestig procent vindt de massa-immigratie de grootste vergissing sinds de oorlog. Maar hier, in het parlement vindt nog geen zes procent dat.

Die multiculturele samenleving is een dure grap. Dankzij een studie van het CPB vaan een aantal jaren geleden weten we dat een gemiddeld niet-Westers allochtoon gezin de Nederlandse belastingbetaler 230.000 euro kost. Dat is meer dan honderd miljard euro in totaal. Voorzitter, honderd miljard euro! Zoveel zijn we kwijt aan hun multiculturele project. Honderd miljard euro.

Denk eens na wat we met dat geld hadden kunnen doen. We hadden alle ouderen in verpleeghuizen al jaren geleden een eigen kamer kunnen geven, met een persoonlijke verpleegster. We hadden bij wijze van spreken allemaal kunnen stoppen met werken op ons vijftigste. Of iedereen een zeilboot cadeau kunnen doen. We hadden er een ander land bij kunnen kopen, gewoon voor de lol. We hadden kunnen zwemmen in het geld. In plaats daarvan volgen we de linkse droom om de halve islamitische wereld naar Nederland te halen. Hoe meer stemvee voor de linkse kerk hoe beter. Ik denk wel eens: in het vliegtuig wordt ze al geleerd: jij stemme op Wouter Bos, hij jou geve uitkering.

Maar wie betaalt de rekening? Wie betaalt die honderd miljard? Dat zijn de mensen die Nederland hebben opgebouwd, de mensen die hard werken, de mensen die keurig sparen en netjes hun belasting betalen. De gewone Nederlander die het niet cadeau krijgt. Henk en Ingrid betalen voor Mohammed en Fatima.

Bij die honderd miljard euro zijn bijvoorbeeld de peperdure Vogelaarwijken plus de exorbitante kosten van de extra criminaliteit nog niet eens meegerekend. Bijna een derde van alle delicten wordt gepleegd door niet-Westerse allochtonen. Als het gaat om diefstal met geweld scoren onze niet-westerse allochtonen zelfs meer dan zestig procent. Waarom hoor ik de Minister-President daar nooit over? Wat Nederland nodig heeft zijn strengere straffen: minimumstraffen. Als je die rechters hun zin geeft, hanteren ze het D66-verkiezingsprogramma en geven ze strafregels voor verkrachting en een taakstraf voor een dubbele moord. Het Kabinet weigert iets te doen, daarom komt de PVV binnenkort zelf maar met een wetsvoorstel voor minimumstraffen. Misdaad moet veel harder worden aangepakt en bestraft. Niet meer All You need is Love, maar veel vaker Jailhouse Rock.

Mevrouw de Voorzitter, we raken ons land kwijt. We raken Nederland kwijt. Kwijt aan de massa-immigratie. Kwijt aan de instroom die niet meer te controleren valt. Kwijt aan een cultuur van achterlijkheid en geweld. Kwijt aan het Marokkaanse tuig dat scheldend, spugend en onschuldige mensen in elkaar rammend door het leven gaat. Dat de schoolpleinen en straten onveilig maakt. Dat de middelvinger opsteekt naar rouwstoeten, ambulancepersoneel bedreigt en mishandelt, homo’s in elkaar ramt, vrouwen voor ‘hoer’ uitscheldt. Ze accepteren maar al te graag onze uitkeringen, onze huizen, onze dokters. Maar niet onze normen en waarden.

Vz, de elite noemt deze Marokkanen, die hier de boel verzieken, heel romantisch ‘nieuwe Nederlanders’. Ik noem ze liever ‘kolonisten’. Moslim-kolonisten. Want ze zijn niet gekomen om te integreren, maar om de boel hier over te nemen, om ons te onderwerpen.

Terwijl Duitsland eerwraakmoordenaars uitzet, terwijl Frankrijk boerkadraagsters de Franse nationaliteit weigert, juicht dit kabinet de kolonisatie en islamisering van Nederland alleen maar toe.

Balkenende IV wil de problemen niet zien, kijkt de andere kant op en tekent de culturele capitulatie. Op de grens van twee werelden kiest dit kabinet voor de achterlijkheid, kiest dit kabinet voor de kolonisten en niet voor ons dierbare  Nederland.

Je zou denken dat christenen een bondgenoot zouden zijn in de strijd voor het behoud van onze cultuur. Dat ze vechten tegen de islamisering omdat ze weten wat het lot van een dhimmi is. Staatssecretaris Huizinga kan zich voorstellen dat het Suikerfeest een nationale feestdag wordt. Moet je nagaan: een christelijke staatssecretaris, van de ChristenUnie.

Die staatssecretaris laat niet van zich horen als gelovigen in Gouda bij het uitgaan van de kerk worden bespuugd en belaagd door Marokkanen. Gouda islamiseert in snel tempo.

De criminaliteit explodeert, de sfeer wordt steeds grimmiger. Marokkanen staan vijf keer zo vaak in de politiestatistieken als autochtone Nederlanders. Een Marokkaan vertelde tegen een journalist, ik citeer: ''Over tien jaar zijn wij hier de baas. En dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit.'' Einde citaat. Dit soort walgelijke teksten mogen we nooit accepteren.

Zoals altijd, blaast de Nederlandse overheid de aftocht. Er rijden sinds zaterdag geen bussen meer in delen van de wijk Oosterwei, beter bekend als Klein Marokko. Buschauffeurs worden bespuugd, bedreigd en beroofd.

Een chauffeur uit Gouda mailde me vorige week: “meneer Wilders, Marokkanen terroriseren ons. Gisteren werd een collega door een Marokkaan bij zijn eerste ochtendrit met het mes op zijn keel beroofd terwijl zijn vriendjes buiten met een auto stonden te wachten en er vrolijk vandoor reden alsof ze naar de bank waren geweest om te pinnen”. Waarom wordt hier niet tegen opgetreden? Waar is de politie? Waar is de PvdA-burgemeester van Gouda? Waarom kan hij alleen antwoorden met extra subsidie voor een Marokkaans inloophuis? Waar is de Minister van Binnenlandse Zaken, waar is de Minister van Justitie, waar is de Minister van Integratie? Waarom kijken al deze laffe bestuurders de andere kant op? Waarom laten ze de Nederlanders in de steek? Want het is niet alleen in Gouda en Amsterdam, in heel Nederland neemt het straatterrorisme toe. Het zijn al lang geen incidenten. Het is een islamitische intifada.

Vz, ik heb twee concrete voorstellen. Want zo kan het niet langer.

Mijn eerste voorstel gaat over ordehandhaving. De politie van Gouda is niet meer in staat het straatterrorisme aan te pakken. De kolonisten steken politie-auto's gewoon in brand. Agenten krijgen te horen: "we weten waar je kinderen naar school gaan". Vz, het valt inmiddels niet meer uit te leggen dat we WEL meer dan duizend militairen inzetten om Afghanistan veiliger te maken terwijl Nederland zelf steeds onveiliger wordt. Haal daarom de militairen terug naar Nederland en laat onze jongens schoon schip maken in de prachtwijken hier. De veiligheid van de Nederlandse burger is prioriteit nummer EEN. Oosterwei, Gouda, onze steden en onze dorpen zijn belangrijker dan Uruzgan.

Mijn tweede voorstel is om het Marokkaanse tuig eindelijk eens hard aan te pakken. Genoeg is genoeg. Genoeg terreur, genoeg minachting, genoeg geweld. Eruit met al die straatterroristen.. Eruit met al die lui die zich schuldig maken aan eerwraak. Eruit met al die mishandelaars die kleine meisjes besnijden. Eruit met al die allochtonen die zich misdragen.

Ik hoop dat het kabinet positief op beide voorstellen reageert.

De schade van de multiculturele samenleving bedraagt, ik zei het eerder, minstens honderd miljard euro. Kan het erger? Ja, het kan erger. Nederland heeft sinds 1960 ook nog eens  meer dan honderd milard euro gegooid in de bodemloze put die ontwikkelingshulp heet. Voorzitter, wat hadden we de afgelopen veertig jaar allemaal wel niet kunnen doen met al dat geld? Nou, ik zou zeggen: investeren in Nederland! Om te beginnen in de zorg.

Er zijn veel te weinig mensen in de zorg. Staatssecretaris Bussemaker weet dat. Maar ondertussen doet ze alle misstanden in onze verpleeg- en verzorgingshuizen af als incidenten. De 88-jarige mevrouw Willemse zat vier jaar lang in een aftands barrel van een rolstoel: de wielen scheef, een rammelend frame en een houten plaat als rugleuning. Ze kreeg er doorzitwonden van. En de hoogbejaarde meneer Steller wacht al meer dan twee jaar op de zorg die hij nodig heeft. Mevrouw Emons stierf vanwege haast niet in haar bed maar in de koelcel van het mortuarium.

Incidenten? Helaas het zijn geen incidenten. Al heel lang niet meer. In veel van onze verpleeghuizen is het armoe troef.

Dit kabinet laat onze ouderen, onze gehandicapten en ernstig zieken keihard in de kou staan. Ouderen moeten nog maar afwachten of ze nog worden gereanimeerd.

Dit kabinet negeert de problemen. Haar oplossing bestaat er uit dat het probleem anders genoemd wordt. ‘Vergrijzing’ heet dan voortaan ‘verzilvering’. Probleem weg. Maar veel ouderen weten hoe het wel zit: verpietering, vereenzaming, vervuiling en vernedering. Is dat hoe wij omgaan met onze ouderen? Is dat ons voorland? Is dat wat de veertigers en vijftigers van vandaag staat te wachten als zij oud zijn?

Er moet veel meer geld naar de zorg. De Partij voor de Vrijheid maakt voor 2009 1 miljard euro extra vrij. Daarvan gaat de helft naar meer salaris voor de zorgmedewerkers, een kwart naar duizenden nieuwe medewerkers in verpleeg- en verzorgingshuizen, en de rest naar de kwaliteit van de zorg. Kortom: meer handen aan het bed, meer salaris, meer materieel en meer scholing voor de medewerkers in de zorg. Dat is pas sociaal beleid.

Op de lange termijn wil de Partij voor de Vrijheid de belastingen met minstens zestien miljard euro verlagen. Maar volgend al jaar kunnen we er voor zorgen dat de burger minder kwijt is aan de Belastingdienst. In onze Tegenbegroting schrappen we miljarden op onder andere ontwikkelingshulp, de Antillen en kunst. Die miljarden besteden we aan belastingverlaging.

Meer dan 3 miljard euro terug naar de mensen thuis. Postbodes, politieagenten, onderwijzers en vele anderen gaan er daardoor in de plannen van de PVV honderden euro’s netto per jaar op vooruit. En ook mensen met een AOW en klein aanvullend pensioen die van het kabinet geen enkele koopkrachtverbetering krijgen gaan er bij ons honderden euro’s op vooruit.

En dat is hard nodig. Want de lastenverlichting van dit kabinet voor 2009 valt in het niet bij de lastenverzwaring van dit jaar. Balkenende en Bos zien de overheidsinkomsten en aardgasbaten groeien, maar geven niet meer dan een stuiver terug. En bovendien heeft dit kabinet voor de burgers in 2010 en 2011 opnieuw lastenverzwaringen in petto. Dat is bedrog. En dat terwijl het kabinet de salarissen voor ministers verhoogt.

Ook voor de automobilist hebben we goed nieuws. De accijnzen op benzine en diesel moeten volgend jaar al met 1 miljard omlaag. Dan gaat meteen het gestolen Kwartje van Kok terug naar de automobilist.

Ten slotte heeft de PVV naast voor lastenverlichting en zorg ook oog voor dieren. Dierenmishandelaars moeten veel fanatieker worden opgespoord en aangepakt. We willen ook in Nederland Animal Cops – dierenpolitie – en daarvoor hebben we 20 miljoen euro gereserveerd – dat zijn 250 extra agenten - in de strijd tegen dierenmishandeling.

Voorzitter, de PVV staat voor een beter Nederland. Een Nederland dat opkomt voor onze zwaarbevochten vrijheden. Dat zich verzet tegen de ideologieën die niet de onze zijn en ook nooit de onze mogen worden.

Voorzitter, er gloort hoop. Niet in Den Haag. Niet in dit gebouw. Maar wèl in de straten, de wijken, de dorpen en de steden van Nederland. Daar groeit de schreeuw om verandering.

Daar staat de Partij voor de Vrijheid voor. Verketterd in dit gebouw, beschimpt door de staatsomroep, bespuugd door de linkse subsidieslurpers, verguisd door de vette volgevreten links-liberale grachtengordelelite. Maar gesteund door het andere Nederland, dat van de gewone mensen. De mensen die het niet cadeau krijgen. Mensen die niets meer verlangen dan het behoud van hun vrije Nederland, veiligheid, een redelijk salaris en een betere toekomst voor hun kinderen. Mensen die geen andere stem hebben dan de Partij voor de Vrijheid.