Uitspraak Hof is aanslag op vrijheid van meningsuiting

De Partij voor de Vrijheid is aangeslagen door de uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam dat PVV-leider Geert Wilders moet worden vervolgd om zijn denkbeelden en uitspraken. Geert Wilders ziet de uitspraak van het Hof als een aanslag op de vrijheid van meningsuiting.

"Zo zit Nederland blijkbaar in elkaar. Als je je mening geeft loop je het risico vervolgd te worden. Deelnemen aan het publieke debat is een gevaarlijke activiteit geworden."

"Als ik moet voorkomen, sta niet alleen ik terecht, maar ook de honderdduizenden Nederlanders die de islamisering van Nederland afwijzen. Hun mening wordt in Den Haag alleen vertolkt door de Partij voor de Vrijheid. Wie komt er nog op voor onze cultuur als ik moet zwijgen? Dat sterkt me in deze barre dagen."

De politiek leider van de PVV wordt nu veroordeeld tot een rechtsgang die waarschijnlijk jaren gaat duren en die enorme kosten met zich meebrengt.

"Wij zijn afhankelijk van kleine giften. De PVV is de enige partij die zich niet afhankelijk heeft gemaakt van subsidies. De uitspraak van het Hof brengt het voortbestaan van de Partij voor de Vrijheid in gevaar. De tonnen die we kwijt zijn aan kosten kunnen we onmogelijk opbrengen."

"Ik beschouw dit als een zwarte dag."

Geert steunen in zijn juridische strijd? Klik hier voor meer informatie.