Column Wilders: Knettergek - Geenstijl.nl

Hangjongeren en reltoeristen zorgden vorige week in en rondom de Utrechtse wijk Ondiep voor verschrikkelijke ongeregeldheden. Sommige media spreken zelfs van rellen. Mijn Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft deze ongeregeldheden natuurlijk in de Tweede Kamer aan de orde gesteld en om een debat gevraagd. Als wij het niet doen, doet namelijk niemand het. Vele wijken in Nederlandse steden kampen met criminele hangjongeren. Niet uitsluitend maar wel vaak van Marokkaanse of Turkse afkomst.

De PVV staat op het standpunt dat hangjongeren, straatterroristen, reltoeristen en ander tuig van welke afkomst dan ook keihard moeten worden aangepakt. In geval van overlast en crimineel gedrag, of wanneer redelijkerwijs verwacht kan worden dat overlast en crimineel gedrag gaat plaatsvinden, moeten deze verderfelijke lieden door de politie van de straten verwijderd worden, desnoods met de harde hand. Oppakken en opsluiten! Mochten politieagenten of ME’ers waar en wanneer dan ook massaal op stenen, molotovcocktails of ander grof geweld worden getrakteerd dan moeten ze niet langer onder hun schilden duiken maar deze relschoppers gewoon snoeihard aanpakken.

Ik ben er zeker van dat een fors deel van de Nederlandse bevolking het op bovenstaande punten helemaal met mijn partij eens is. De overheid denkt er echter volslagen anders over en is werkelijk knettergek geworden. Lees en huiver.

Zestien criminele Marokkaanse hangjongeren uit Rotterdam zijn onlangs als beloning voor hun wangedrag op vakantie gestuurd naar Marokko, om daar te gaan kijken naar apen, dolfijnen en vlinders! Over hun vakantie maken de hangjongeren een rap en een video. Deze flauwekul is eind mei te zien tijdens een cultureel festival. Dit wanstaltige project kost in totaal maar liefst ongeveer 50.000 euro en is voor het overgrote deel betaald door de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler. Het geld is namelijk deels afkomstig uit het zogeheten Xplore-programma van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Hoe krijgt iemand deze waanzin verzonnen? Deze gesubsidieerde zonvakanties voor volkomen ontspoorde jongeren zijn naar de mening van de PVV volslagen absurd. De volgende stap is vast dat Volkert van der Graaf of Mohammed Bouyeri worden voordragen voor de Nobelprijs voor de Vrede.

De gesubsidieerde vakantietrip naar Marokko staat niet op zichzelf. Afgelopen jaar zijn vijftien Kaapverdische jongeren uit Rotterdamse probleemwijken op een maar liefst twintig dagen durende vakantie naar Kaapverdië gestuurd, om daar te gaan rappen! Deze reis kostte tienduizenden euro’s en werd uit hetzelfde potje betaald als de afgrijselijke vakantiereis naar Marokko. Ook gingen hangjongeren uit Apeldoorn – nota bene met de politie – op survival naar de Ardennen. Uiteraard opnieuw deels gefinancierd door de Nederlandse belastingbetaler. De Ardennen blijken overigens een populaire plek te zijn voor gesubsidieerde gezamenlijke vakantiereizen van de politie en straatcriminelen, want ook Marokkaanse hangjongeren uit Den Bosch, die zeer regelmatig met de politie in aanraking kwamen, gingen daar met de politie gezellig abseilen en vlotten bouwen. Vakantie dus. Volgens berichten in de media is onlangs zelfs een inbreker door de rechter uit voorarrest vrijgelaten om deel te nemen aan een gesubsidieerde vakantiereis voor Amsterdamse probleemjongeren naar Marokko. Het is te gek voor woorden!

Geschat wordt dat er in Nederland momenteel meer dan tweehonderd (!) van dit soort volkomen absurde projecten lopen. Vorige week heb ik kamervragen gesteld over deze wanstaltige reizen. Mijn partij vindt dat deze vakanties, op kosten van de hardwerkende mensen in ons land, nooit meer mogen plaatsvinden en dat alle verstrekte vakantiesubsidies door de overheid onmiddellijk moeten worden teruggevorderd. Criminele hangjongeren horen namelijk geen vakanties naar Marokko, Kaapverdië of de Ardennen van de overheid aangeboden te krijgen, maar horen thuis in een opvoedingskamp of gevangenis. Of we moeten ze, waar nodig na denaturalisatie, een gesubsidieerd ticket naar Marokko of Turkije geven, maar dan natuurlijk een enkele reis.

nieuwnieuws.nl