Veel plezier over omgekomen soldaten op subsidie-site Marokko.nl - Kamervragen

PVV-Kamerleden Wilders en Bosma stellen Kamervragen aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over het gebruik van belastinggeld voor website Marokko.nl.

Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Bent u bekend met de site www.marokko.nl en dat deze site met subsidie wordt betaald?

Deelt u de mening dat de teksten op deze site (1), naar aanleiding van de tragische dood van twee Nederlandse militairen in Uruzgan, te walgelijk voor woorden zijn? Zo neen, waarom niet?

Bent u voornemens in contact te treden met het Stimuleringsfonds voor de Pers ten einde hen te bewegen nooit meer geld aan moslimradicalen te geven?

(1) Op site www.marokko.nl worden naar aanleiding van de dood van twee Nederlandse militairen diverse beledigende uitspraken gedaan, zoals: ‘2 zware criminelen opgeruimd die zo veel verkrachtingen op hun naam zullen hebben en burger moorden’, ‘lekker voor ze’ en ‘lekker voor hun, moeten die roze varkens daar maar niet naartoe gaan’.