feed-image RSS

Geert Wilders: ‘‘Zwarte Piet als minister van cultuur.’’ Geert Wilders: ‘‘Dat 110.000 huurwoningen naar asielzoekers zijn gegaan: dát is discriminatie. Van Nederlanders!’’ Geert Wilders: ‘‘Wil Rutte de geschiedenis ingaan als de VVD-premier die de middenstand om zeep heeft geholpen?’’ Geert Wilders: ‘‘Geen vrijheid onder voorwaarden. Geen vaccinatieplicht. Geen vaccinatiebewijs.’’

Geert Wilders: ''Niks couscous. Leve de gehaktbal!''

gehaktbal

telegraaf270221

Na een moeizame periode is PVV-leider Geert Wilders (57) weer in topvorm. Hij is een van de felste critici van het coronabeleid van het kabinet. Tegelijkertijd drukt de slepende ’minder Marokkanen’-rechtszaak de politicus nog altijd in de marge. Toch hoopt hij nog steeds op een rol in een volgend kabinet. „Heel veel mensen, ook moslims, zijn het met mij eens dat je niet méér mensen moet binnenlaten wil je de problemen met integratie oplossen.”

DOOR VALENTIJN BARTELS EN INGE LENGTON

Op zijn zwaar beveiligde werkkamer in het Tweede Kamergebouw constateert Wilders dat niet alles in de coronacrisis bittere ellende is. Over de rol van zijn eigen partij is de oppositieleider eigenlijk best tevreden. „We zijn de tweede partij van Nederland, doen het hartstikke goed. Ik denk dat menigeen een paar jaar geleden had voorspeld dat we nu drie zetels hadden gehad.”