Kamervragen over moslimterrorist/docent Islamitische Universiteit

Schriftelijke vragen van de leden Wilders en Beertema (beiden PVV) aan de minister van OC&W.

Bent u ervan op de hoogte dat Hassan Bakir, de Marokkaan die in de nacht van 21 op 22 juli jl. werd gearresteerd in Madrid, sinds 2005 werkzaam was als docent op de Islamitische Universiteit van Europa in Rotterdam? (*)

Bent u ervan op de hoogte dat deze man tot twee keer toe in Marokko ter dood is veroordeeld als moslimterrorist? (**)

Bent u het met ons eens dat een moslimterrorist zoals Hasan Bakir, die zich ten doel stelt om met moord en terreur Marokko om te vormen tot een islamitische staat, in Nederland nooit zou mogen werken als docent? Zo nee, waarom niet?

Was het stichtingsbestuur van de zogenaamde Islamitische Universiteit van Europa ervan op de hoogte dat Hasan Bakir een veroordeelde moslimterrorist is? Zo nee, hoe verklaart u dat deze informatie onbekend was bij het bestuur?

Bent u het met ons eens dat een onderwijsinstelling die onze kernwaarden van vrijheid, gelijkwaardigheid en emancipatie niet deelt, onmiddellijk gesloten moet worden? Zo nee, betekent dat dan dat u de vrijheid van onderwijs gunt aan een onderwijsinstelling die zich baseert op een ideologie die diezelfde vrijheid actief en met geweld wil vernietigen?

(*) Elsevier.nl

(**) Marocnews.tk