Inbreng Geert Wilders APB 2014

Bekijk hier de inbreng van Geert Wilders in de 1e termijn:

Bekijk hier de inbreng van Geert Wilders in de 2e termijn:

Spreektekst Geert Wilders 1e termijn:

Vz, precies twee maanden geleden, op 17 juli, overkwam honderden families in ons land het meest afschuwelijke wat mensen kan overkomen: het verlies van 1 of meer geliefden. Heel Nederland deelde in dit verdriet. Wij zullen de slachtoffers nooit vergeten. De zomer van 2014 zal steeds de zomer van MH17 blijven.

Vz, Ik wil namens mijn fractie een oprecht compliment geven aan het kabinet, en in het bijzonder aan de minister-president en de ministers van Buitenlandse Zaken en Defensie voor de manier waarop zij hun werk hebben gedaan en vooral de manier waarop zij het leed van de natie wisten te verwoorden.

Vz, dat was meteen de afdeling complimenten. Want alles wordt afgebroken: de zorg, de pensioenen, de WW, het ontslagrecht, de hypotheekrenteaftrek; het gaat allemaal aan flarden.
Nederlanders worden gepakt met hogere belastingen, hogere premies, hogere accijnzen, hogere BTW, hogere huren. Banen zijn vernietigd, bedrijven zijn massaal failliet gegaan.

Ondertussen wordt Nederland een bananenrepubliek zonder oppositie. Onafhankelijke parlementaire controle is een lachertje geworden. Het is handjeklap en achterkamertjespolitiek. Bijna alle partijen in dit parlement – van de Kunduz-coalitie van twee jaar geleden tot de Destructieve Drie van vandaag – hebben kilo's boter op het hoofd en steunen het regime uit vak K. Het kabinet heeft hun loyaliteit gekocht voor een paar hondenbrokken. En nu zitten ze allemaal om de beurt kwispelstaartend op schoot bij de minister-president.

In wat voor land leven wij voorzitter?

In een land waar die prutsers daar uit vak K honderden miljoenen euro's extra uitgeven aan ontwikkelingshulp maar miljarden korten op de zorg in Nederland.
In een land waar diezelfde prutsers daar uit vak K miljoenen extra uitgeven aan asielzoekers, maar tegelijkertijd de Nederlandse gepensioneerden keihard in hun portemonnee pakken.
In een land waar diezelfde mensen daar uit vak K de grenzen niet durven te sluiten voor de massa-immigratie die ons elk jaar opnieuw 7 miljard kost.
In een land waar de regering al jaren weigeren te erkennen dat de islam een probleem is en nog steeds niet doen wat ze moeten doen: Nederland de-islamiseren.

Het kabinet faalt dramatisch op alle thema's die Nederlanders bezighouden: economie, zorg, criminaliteit, massa-immigratie en islamisering.

Economisch blijft het een puinhoop. De inkomstenbelasting gaat omhoog, de huren gaan omhoog. De pensioenopbouw wordt beperkt net als de hypotheekrenteaftrek en vanaf 1 januari volgend jaar ook de WW en het ontslagrecht. Iedereen is de klos. Tanken doe je in Vlaanderen of Duitsland. Luieren in Griekenland met ons geld. Belasting betalen in het Nederland van de VVD.

Het kabinet slaat zich nu op de borst omdat de werkloosheid zou dalen. Er zijn iets minder werklozen maar dat komt niet door het goed economisch beleid maar omdat de mensen het hebben opgegeven om nog langer een baan te zoeken. Het blijft een dikke min. En dat is niet zo gek. Mensen zijn keihard gepakt met hogere belastingen en megabezuinigingen. De ondernemers en de werknemers: keihard gepakt.

En zeker de ouderen van ons land zijn keihard gepakt. Terwijl er maar liefst 1200 miljard euro in de kas van de pensioenfondsen zit. Een 12 met 11 nullen! – dat zijn bijna net zoveel nullen als daar in Vak K. En toch gaan de pensioenen er de komende jaren liefst 6 procent op achteruit als we de pensioenfondsen mogen geloven. Leg dat maar eens uit aan de mensen! Nooit eerder waren de fondsen zo rijk, en nooit eerder moesten de gepensioneerden zoveel inleveren. Zij krijgen klap na klap. De huren omhoog, de ouderenkorting in 2016 omlaag, het eigen risico omhoog, het pensioen niet geïndexeerd, de zorgpremie omhoog. Je zal maar een oudere zijn. Het houdt niet op.

Ook in de zorg gaat het mes er diep in. Vroeger kon een oudere zich nog inschrijven voor een plekje in het verzorgingshuis. Dat hadden we in ons land netjes geregeld. Maar omdat onze vrienden van de PvdA liever met miljarden smijten richting Brussel, ontwikkelingshulp, massa-immigratie of asielzoekers, hebben ze het sociale masker afgezet en sluiten de verzorgingshuizen.
"Dat willen mensen zelf!", roepen ze luidkeels. Is dat zo? Laat ik het voorbeeld noemen van meneer van Beek. Meneer van Beek werd thuis na een val onderkoeld gevonden en stierf in het ziekenhuis. Waar het alarmknopje om zijn nek voor diende, wist hij door zijn beginnende dementie niet meer.
Had hij nog langer thuis willen blijven wonen? Vast wel. Maar ging dat nog? Nee.

Niet alleen meneer van Beek is de pineut. De verzorgingshuizen sluiten en ruim honderdduizend van onze alleroudsten moeten het maar zien te rooien alleen thuis. Is de bezuinigingsdrift dan voorbij? Nee. Thuis wordt er ook snoeihard bezuinigd! De thuishulp zorgde er voor dat een hoogbejaarde niet ongewassen en in vieze kleren in een vuil huis met soms bedorven voedsel in de koelkast wegpieterde. Maar de thuishulp moest ook kapot van de PvdA, het moest worden gehalveerd. Tienduizenden thuishulpen werkloos.
Hoe zat het ook alweer met het motto 'banen, banen, banen'? En ook voor wat betreft de zorg moeten de ouderen dokken.

Honderdduizenden kunnen het eigen risico niet meer betalen, met alle gevolgen van dien en terwijl de zorgverzekeraars miljarden winst maken en op een berg zitten van miljarden aan buffers, laten ze de premies niet verder stijgen. Dat kan je aan niemand uitleggen.
Vz, De PVV wil dat het gesol met de ouderen ophoudt. Vijf harde eisen hebben we:

1.) Indexeren die pensioenen,
2.) de ouderenkorting niet omlaag in 2016,
3.) de zorgpremie en het eigen risico niet omhoog,
4.) de verzorgingshuizen – een stukje beschaving in Nederland – niet dicht, de thuiszorg niet afbreken.
5.) Geen cent voor asielzoekers en ontwikkelingshulp, terwijl onze ouderen in de kou staan.

Waar is het respect gebleven voor de mensen die ons land hebben opgebouwd? Wij zijn de anti-ouderenpolitiek van Rutte2 spuugzat. Het is beschamend. Als het kabinet dit beschavingsoffensief niet uitvoert, dan mogen ze opstappen. Dan dienen we morgen een motie van wantrouwen in. Vz, genoeg is genoeg!

Vz, misschien kan ik het kabinet helpen. Met een gedachte-experiment. Misschien helpt het als het kabinet zich voorstelt dat onze ouderen allemaal moslims zijn. Dat onze gepensioneerden een groep is met hoofddoekjes, burka's en bontkraagjes. Probeer het maar eens, meneer Rutte. Als dat beeld in uw hoofd beklijft, dan zijn onze ouderen er zo weer bovenop. De miljoenensubsidies zullen dan natuurlijk weer toestromen.

Meneer Rutte, had maar naar ons geluisterd. Kijk naar het PVV-verkiezingsprogramma uit 2012. Wij kozen en kiezen voor belastingverlaging, voor een lagere ziektekostenpremie, voor een laag eigen risico, voor een hogere ouderenkorting, voor het snijden in ontwikkelingshulp, windmolens en Brussel. Wat was het resultaat dat het CPB ons gaf? We kregen de beste cijfers van alle partijen! Alleen bij ons economische groei, alleen bij ons stijgt de consumptie, alleen bij ons nemen de bedrijfsinvesteringen toe, alleen bij ons groeit de werkgelegenheid echt. Dit land zou er zoveel beter voor staan als het kabinet ons programma had uitgevoerd.

Onze keuze is glashelder. Het is de keuze van het gezond verstand. Daarom spreekt het ook zoveel mensen in Nederland aan.
Geen geld naar asielzoekers, wel naar ouderen.
Geen geld naar ontwikkelingshulp en de grenzen dicht voor niet-Westerse allochtonen, maar besteed het aan
lagere belastingen en een fatsoenlijke zorg.
Miljoenen Nederlanders zijn het eens met die keuzes. Uitvoeren dus en wel onmiddellijk!

Ook met de veiligheid is het niet al te best gesteld.

Je kan het iedere dag in de krant lezen.
1 op 5 Nederlanders werd vorig jaar slachtoffer van een delict. Maar laffe D66-rechters delen taakstrafjes uit waar elke crimineel om moet lachen. Een Somalische asielzoeker van 13 die een Nederlands meisje van 10 verkracht, gaat niet achter de tralies, maar krijgt een speeltuinverbod van twee dagen per week.
Wie wel veroordeeld wordt, ontsnapt vaak aan zijn straf. Er lopen bijna 15.000 veroordeelden vrij rond, terwijl het kabinet de lege cellen volpropt met Noorse criminelen of er asielzoekers in opvangt.
Wie wel de gevangenis in moet, mag er al snel weer uit. Zelfs, het dieptepunt van afgelopen jaar, de moordenaar van Pim Fortuyn is weer vrij en geniet ondertussen van zijn zoveelste veganistische barbecue.

Heeft de minister-president wel eens naar Opsporing Verzocht gekeken? Bijna de helft van het aantal jeugdige verdachten is allochtoon. Is hij de enige in Nederland die niet ziet dat Marokkanen zwaar zijn oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers? En: is het toeval dat meer dan driekwart van de Nederlandse Isis-terroristen Marokkanen zijn? Driekwart volgens de Nationale Coördinator Terreur.
Haal de kop eens uit het zand, daar in Vak K. Erken dat wij een Marokkanenprobleem hebben. Het kabinet roept de hele dag 'meer, meer, meer' en zet de sluizen wijd open. Dat is laf, laf en nog eens laf. Je kunt geen problemen oplossen als je weigert ze te zien. We hebben een Marokkanenprobleem in Nederland; een probleem dat islam heet.

Ondertussen breekt het kabinet alle records op het gebied van immigratie en asiel. Staatssecretaris Teeven voert schaamteloos het PvdA-verkiezingsprogramma uit.

Illegaliteit mag niet strafbaar worden, zegt de PvdA, En hupsakee, illegaliteit wordt toch niet strafbaar. De PvdA wil een kinderpardon, en hop er komt een kinderpardon. Hou je je niet aan je vertrekplicht? Mag geen probleem zijn, zegt de PvdA, en voila, staatssecretaris Teeven komt aandraven met een lading verblijfsvergunningen!

Asielzoekers uit Syrië worden vrijwel allemaal getrakteerd op een verblijfsvergunning. De staatssecretaris heeft in dit huis vaak gezegd dat hij trots is dat hij een ruimhartig asielbeleid voert. Moet van de PvdA.
Tot diep in de woestijn begonnen ze meteen met het pakken van hun koffers.
Het aantal asielzoekers schoot door het dak en verdubbelde in de eerste helft van dit jaar ten opzichte van de eerste helft van vorig jaar. Een tsunami overspoelt ons. Honderden miljoenen extra voor asielzoekers. Huurhuizen, gevangenissen, verzorgingshuizen worden volgepropt met asielzoekers uit Azië en Afrika terwijl onze eigen mensen eruit weg moeten. En op de koop toe krijgen ze nog gratis zorg ook.
Staatssecretaris Teeven heeft mij net vlak voor het debat toevertrouwd dat hij in zijn borsthaar het woord "WELKOM" heeft geschoren. De enige functie die hij namelijk nog heeft is die van deurmat voor de oneindige stroom asielzoekers.

Inmiddels bulkt de islam van zelfvertrouwen. Delen van Nederland, zoals de Schilderswijk, gaan verloren voor ons land. Het zijn enclaves van de islamitische staat. Stenen vliegen door joodse ruiten. Homoseksuelen, christenen, vrouwen, hardwerkende Nederlanders, zelfs politiemannen, worden belaagd, beschimpt, bestolen. Jihadvlaggen en hakenkruizen wapperen in het centrum van Den Haag. De VVD-burgemeester, die denkt radicale moslims te bestrijden door ze een baan te geven, zat aan het strand en deed niets.

Vz, veel gekker moet het niet worden. Het schijnt nu zelfs dat de Marokkaanse ambassadeur een klacht indient tegen onze politie. Mag ik vragen aan de minister-president om deze man het land uit te knikkeren.

In Amsterdam wordt een islamitische haatorgie gehouden op de Dam, met de Hitlergroet, geschreeuw over 'zionistische honden' en 'fuck the talmoed'. De politie kijkt de andere kant op. Laf, laf en nog eens laf!
Zeventig jaar nadien klinkt opnieuw 'Dood aan de Joden.' Het is te walgelijk voor woorden.

Ik word misselijk van al die holle politiek-correcte leugens. Vooral van: 'Het valt wel mee' of 'Het zijn er maar een paar' of, 'een paar rotte appels verpesten het voor de rest.'
Leugens, voorzitter. Allemaal leugens.

Het is tijd om de harde feiten onder ogen te zien, luister goed:
73 procent van de moslims in Nederland vindt dat de jihadisten in Syrië 'helden' zijn. Dat ze tegen Assad willen vechten verandert daar niets aan; Isis vecht ook tegen Assad.
Tweederde van de moslims in West-Europa vindt de sharia belangrijker dan onze wetten. In Nederland is het zelfs nog erger: 70 procent van de moslims hier vindt de Sharia belangrijker dan de wetten die wij hier maken.

Met het onthoofden van de boodschapper verandert de boodschap niet. De boodschap is dat 73 procent van de moslims in Nederland zien jihadisten dus als helden. 70 procent vindt de Sharia belangrijker dan de wetten die wij hier in de democratische rechtsstaat Nederland maken. Dat zijn dus honderdduizenden moslims in Nederland.
Met elk afgehakt hoofd gaat er weer een linkse illusie tegen de grond.

Dit kabinet snapt het niet, maar ons volk laat zich echt niet voor de gek houden. Maar liefst 65 procent van alle Nederlanders vindt dat de islamitische cultuur niet bij Nederland hoort. Op D66 na de meerderheid van de kiezers van alle partijen. De alarmbellen rinkelen overal in ons land. Behalve in Vak K, behalve hier in de kamer. Laf, laf en nog eens laf.

Voorstellen om de bloeddorstige passages uit de koran te verwijderen heb ik nog niet gehoord. Maar er komen wel voorstellen van de PvdA – ja dat durven ze wel – om onze sinterklaasliedjes aan te passen. Die zijn ineens kwetsend voor allochtonen.

Vz, de PVV zal met een wet komen die garandeert dat Zwarte Piet echt zwart is. Handen af van onze kindervriend. Ook aan onze eeuwenoude sinterklaasliedjes mag niet getornd worden. Daar wordt in dit huis lacherig over gedaan maar miljoenen Nederlanders willen dat niet. Laat dat oerhollandse kinderfeest met rust. Wij laten zwarte piet niet om zeep helpen door een paar rode zeurpieten.

Vandaag is het zwarte piet, morgen willen ze kerstmis verbieden omdat het kwetsend is voor moslims. Hou op met die onzin! Genoeg is genoeg.

Vz, de PVV droomt van een Nederland zonder jihadisten, zonder moskeeën, van een Nederland zonder haatbaarden, zonder hoofddoekjes, zonder Marokkaans straattuig, zonder islam. Daarom is het tijd om te handelen. Al meer dan tien jaar en twee weken waarschuw ik voor de gevaren van de islam. Al meer dan tien jaar en twee weken kijkt de politieke elite al de andere kant op.

Ik ben het gewend. Ik ben genegeerd, ik ben bedreigd en voor de rechter gedaagd. Maar ik blijf het zeggen: de islam is het probleem. En iedere wegkijker is medeverantwoordelijk voor de ellende die we nu hebben. Het is tijd voor actie. wegvluchten voor de problemen kan niet meer en mag niet meer.

Sluit de grenzen voor immigranten uit islamitische landen.
Voer onmiddellijk grenscontroles in.
Zet al die ISIS-fans het land uit, allemaal. Hou ze ook aub niet tegen. Hou jihadgangers vooral niet tegen maar laat ze gaan, het liefst met al hun vrienden en familieleden. Hoe meer hoe beter. Bij een Arabische Lente hoort een Arabische schoonmaak. Opgeruimd staat netjes. Maar laat ze nooit meer terug Nederland in!

En tenslotte: Dat 73 procent van de Nederlandse moslims jihadgangers als helden zien, dat 70 procent van de Nederlandse moslims de sharia belangrijker vindt dan onze wetten, is een enorm gevaar, een existentieel gevaar voor Nederland.
Daarom moet iedereen met een paspoort van een islamitisch land een anti-Sharia-verklaring ondertekenen. Dat betekent: zich uitspreken tegen de sharia. En zich uitspreken tegen de moorddadige verzen uit de koran. Met een eed. Op papier. Een anti-sharia-verklaring. Wie kan daar op tegen zijn?

Vz, onze ouders leefden in een Nederland waar werken loonde en de economie draaide als een tierelier, waar werkenden, ondernemers, ouderen niet in de steek werden gelaten, waar mensen de deur konden openlaten zonder vrees dat het huis leeggeplunderd zou worden, en waar elk stukje in Nederland, elke wijk, elke straat, van ons was. Vz, wij willen dit Nederland terug!

Ik weiger te geloven dat het onmogelijk is om dat land te herstellen, om dat mooie Nederland terug te krijgen.

De PVV droomt van een veilig Nederland, een Nederland waar hardwerkende mensen hun welvaart mogen houden, waar we onze miljoenen niet aan het buitenland maar hier in Nederland besteden, waar moordenaars levenslang krijgen en hun straf moeten uitzitten, waar geen enkele vrouw nog besneden of uitgehuwelijkt wordt, en waar Zwarte Piet, ook al is hij zo zwart als roet, welkom is in elke Hollandse schoorsteen.
Wij dromen van een Nederland waar niemand bang hoeft te zijn omdat hij een kruisje draagt, of een keppeltje. In onze droom zijn Slotervaart, Crooswijk, Kanaleneiland, de Schilderswijk en Huizen weer oases van veiligheid. Net als vroeger. Waar mensen zonder angst op straat kunnen.

Onze prioriteiten zijn duidelijk: De-islamiseren, de belastingen fors omlaag, en onze ouderen fatsoenlijk behandelen.

Vz, we moeten laf vervangen door lef. Falen kan nu geen optie zijn. We moeten de nachtmerrie die op ons afkomt, beantwoorden met de droom van een trots Nederland, geworteld in ons roemrijk verleden, vasthoudend aan onze cultuur, onze tradities en onze vrijheidszin.

Vz, Nederlanders staan op de schouders van reuzen. Onze zeehelden veroverden de wereld, onze wetenschappers excelleerden, onze ondernemers brachten welvaart, onze Republiek gold als een bolwerk van vrijheid. Wij handelen en wandelen in een traditie van grootsheid.
Die traditie doet vandaag een beroep op ons. Terwijl de wereld in chaos ontbindt, terwijl de lichten van de beschaving doven, zullen wij stand houden. Wij dromen weer grootste dromen. Nederland zal herrijzen. Nederland zal weer vrij zijn. Nederland zal weer Nederland zijn!