PVV: grenzen sluiten voor Ebola!

PVV-leider Wilders: 'Het gevaar van ebola komt snel dichterbij, en het is onverantwoord om nog langer vluchten vanuit deze landen naar Europa toe te staan. Premier Rutte moet de volksgezondheid van de Nederlanders voorop stellen." De PVV wil daarom dat de premier het initiatief neemt om het Europese luchtruim direct te sluiten voor alle ebola-vluchten vanuit West-Afrika.

Vragen van de leden Wilders en Klever (beiden PVV) aan de minister president en de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over de ebola-uitbraak:

Bent u ermee bekend dat president Obama vandaag met Europese leiders een spoedoverleg houdt over de ebola-epidemie (*)?

Waarom neemt u niet deel aan dit overleg over de ebola-crisis?

Klik hier voor het artikel op Telegraaf.nl

Klik hier voor het artikel op Nieuws.nl

Neemt u de gevaren van de ebola-epidemie voor de Nederlandse volksgezondheid wel serieus?

Bent u bereid het initiatief te nemen om ervoor te zorgen dat alle Europese landen alle vluchten van en naar met ebola besmette gebieden in West-Afrika, en in het bijzonder Sierra Leone, Liberia en Guinee, met onmiddellijke ingang staken? Zo ja, vanaf wanneer? Zo nee, waarom niet?

(*) http://www.nu.nl/buitenland/3903629/spoedoverleg-obama-en-europa-ebola-en.html