Inbreng Geert Wilders bij debat over de vluchtelingenproblematiek in het Middellandse Zeegebied

Voorzitter,

Ze worden het slachtoffer van gewetenloze mensensmokkelaars.
Duizenden mensen verdrinken. Mannen, vrouwen en kinderen.
Schrijnende beelden die iedereen met afschuw vervullen.

Maar zolang honderdduizenden er in slagen om Europa te bereiken, blijven immigranten de oversteek wagen. Ze berekenen hun kans en nemen het risico.

De EU maakt het probleem alleen groter door nog meer schepen – taxiboten – dicht bij de Libische kust te laten patrouilleren, niet om ze terug te sturen maar om de immigranten op te pikken en veilig naar Europa te brengen.

Onze grensbewaking is in werkelijkheid een pendeldienst die steeds meer migranten naar Europa zal brengen.

Europa maakt het alleen erger.
Deze onnozelheid moet stoppen!
Gelukkig is bewezen dat dat ook kan.

Kijk naar Australië. Een beschaafd, Westers land, dat wél aan echte grensbewaking doet.
Australië stuurt de vluchtelingen in veilige boten terug naar het land van vertrek.
Allemaal. Zonder uitzondering.
Push back, heet dat. Boten met immigranten worden tegengehouden en worden teruggeduwd naar het land waar ze vandaan kwamen.

En als de migrantenboten onveilig zijn, want niemand wil dat mensen verdrinken, worden ze vervangen door veilige boten.
Maar terug moeten ze allemaal.

Het resultaat is dat de gelukszoekers niet verdrinken, dat de mensensmokkelaars geen schijn van kans hebben, en dat de immigrantenstroom opdroogt.
Allemaal terug. Zonder uitzondering.

Voor de Australische kust vinden geen drama's plaats zoals op de Middellandse Zee. En er komen bijna geen migranten meer over zee omdat ze weten dat het niet loont, dat het ze toch niet lukt.

De mensenhandelaars verdienen niets.
Wij kunnen in Europa zoveel vluchtelingen niet aan.
Ze blijven verdrinken omdat ze het idee hebben dat ze een kans maken. En als wij ze duidelijk maken dat ze geen kans maken, zullen ze h

Want zo is het, voorzitter. De immigrantenstroom zal pas opdrogen als immigranten weten dat ze geen enkele kans meer maken om Europa te bereiken

We moeten het Australische voorbeeld volgen.
De enige manier om mensen te stoppen, is de boten te stoppen.

Laat landen uit Europa al dan niet in EU verband patrouilleren voor de kust van Noord-Afrika en alle immigranten op een kordate maar veilige manier terugsturen. Alleen dan verdwijnt het probleem. En worden wij niet langer overspoeld met gelukszoekers die ons bakken vol geld kosten. Besteed dat geld liever aan de ouderenzorg in Nederland.
Elke asielzoeker kost ons gemiddeld 26.500 euro per jaar. Een Nederlander met AOW krijgt bruto amper de helft. Dat is om je kapot te schamen.

Onze grenzen moeten bewaakt worden. Ze moeten waterdicht zijn. De Nederlanders hebben daar recht op.

Maak dat als inzet op de Europese Top morgen, dan doen ze zakkenvullers in Brussel ook een keer wat goeds voor ons land.

Voorzitter,

Eén miljoen mensen staan klaar om vanuit Libië met gammele bootjes de weg naar Europa te nemen, de zee over te steken. Ze worden het slachtoffer van gewetenloze mensensmokkelaars. Duizenden mensen verdrinken. Mannen, vrouwen en kinderen.
Schrijnende beelden die iedereen met afschuw vervullen.

Europa maakt het alleen erger.
Deze onnozelheid moet stoppen!
Gelukkig is bewezen dat dat ook kan.

Allemaal. Zonder uitzondering.

Maar terug moeten ze allemaal.

Allemaal terug. Zonder uitzondering.

De mensenhandelaars verdienen niets.
Wij kunnen in Europa zoveel vluchtelingen niet aan.

We moeten het Australische voorbeeld volgen.
De enige manier om mensen te stoppen, is de boten te stoppen.

Maak dat als inzet op de Europese Top morgen, dan doet de elite in Brussel ook een keer wat goeds voor ons land.