Spreektekst Geert Wilders bij debat APB 2015

Mevrouw de Voorzitter,

Het is op een dramatisch en beslissend moment in onze geschiedenis dat ik het woord tot u richt. Nederland wordt geconfronteerd met een islamitische volksverhuizing.

Honderdduizenden migranten stromen naar Europa. En dit is nog maar het begin. Iedere dag komen er meer. Volgens de VN gaat het om miljoenen en miljoenen.

Een paar uur geleden werden aan de Hongaars-Servische grens de politie bestormd door Allahu Akbar schreeuwend tuig die met flessen, staven en stokken 20 dienstdoende Hongaarse agenten verwondden, mishandelden. Dat is de praktijk.

En tussen al die asielzoekers smokkelt de Islamitische Staat duizenden terroristen naar Europa.
Dat zeggen ze zelf. Dat zegt het hoofd van Eurojust. Dat zei deze week een Libanese minister. Twee van elke 100 Syrische migranten, zo zei die minister, die naar Europa komen zijn IS-strijders, zijn terroristen.

Daar moeten we het hier vandaag over hebben. Over de tikkende tijdbom die ons hier in Nederland bedreigt.

3100 asielzoekers vorige week. Laat die minister uit Libanon gelijk hebben, dan hebben we niet alleen 3100 asielzoekers binnen gehaald maar dan zitten daar 60 terroristen tussen. In één week.

We moeten Nederland, dat is toch onze taak, daarom zijn wij gekozen door onze kiezers, weer veilig maken. Dat is onze verantwoordelijkheid. We moeten ons land behoeden voor een aanslag.
We moeten er voor zorgen dat mensen ook morgen weer veilig in de trein naar hun werk kunnen, dat mensen hun dochters veilig over straat naar school kunnen sturen.

Mevrouw de voorzitter, deze tijd zal een cruciaal moment in ons bestaan blijken te zijn.

En 1 ding is duidelijk: de leiding van Nederland staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Door de asieltsunami niet te stoppen en de grenzen niet te sluiten worden de belangen van Nederland verkwanseld.

Onze vrijheid, onze veiligheid, onze identiteit worden in gevaar gebracht. Het voortbestaan van ons mooie land wordt op het spel gezet. Het vertrouwen in de democratie wordt ondermijnd.

Terwijl het glashelder is wat het volk wil:
Nederland wil geen miljarden voor tienduizenden asielzoekers.
Nederland wil geen verdere islamisering van Nederland.
Nederland wil niet jaren op een huis hoeven wachten, terwijl nieuwkomers voorrang krijgen.
Nederland wil geen bezuinigingen op de ouderenzorg, terwijl half Afrika ons geld wel krijgt.
Nederland wil geen open grenzen.
Nederland wil ook niet dat dolgedraaide, agressieve en goed-getrainde Syriëgangers terug mogen komen in Nederland.

En toch gebeurt dat allemaal. Of we het nou willen of niet, het gebeurt.

De mensen die al deze besluiten nemen vertegenwoordigen Nederland niet meer.

Van de Nederlandse democratie wordt een lachertje gemaakt. Nog nooit was de kloof tussen de mensen thuis en de politieke elite hier in deze vergaderzaal zo groot.

In het land heerst wanhoop en woede. Ik begrijp die wanhoop. Ik deel die woede.

Want het is om gek van te worden: asielzoekers krijgen gratis woningen, en ook nog een keer met voorrang. Ze mogen gratis naar de tandarts en gratis naar de dokter, krijgen gratis hoortoestellen, gratis brillen en als ze willen zelfs gratis relatietherapie, gratis onderwijs, gratis rechtsbijstand en ook nog eens leefgeld.
En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, mogen ze ook nog eens gratis naar het voetbal.

En kijk eens hoe Nederlanders behandeld worden.

Nadat dit kabinet eerst voor tientallen miljarden ons land heeft kapot bezuinigd en de belastingen heeft verhoogd, krijgen de burgers nu een schamele fooi van een paar miljard terug. Voor de ouderenzorg is er een habbekrats nadat die de afgelopen jaren zo ongeveer is gesloopt.

Waar asielzoekers alles gratis krijgen, gaat bijna 40 procent van onze gepensioneerden er volgend jaar op achteruit.

Mijn hart bloedt als ik zie wat voor foute keuzes dit kabinet maakt, mijn hard bloedt als ik zie hoe het gaat met onze ouderen. Iedere dag krijgen wij e-mails van mensen die onze hulp nodig hebben, maar aan hun lot worden overgelaten.

Die het niet snappen waarom het kabinet wel de asielzoekers wat gratis geeft en hun niet. En ik geef ze gelijk. Het kan niet, het mag niet, het is beschamend.

En de mensen vragen dan: Hoe komt dat allemaal, waarom worden die foute keuzes gemaakt? Dat komt omdat dit kabinet ons geld liever uitgeeft aan het buitenland en aan buitenlanders dan aan Nederland en de Nederlanders. Belastinggeld is tegenwoordig ons grootste exportprodukt. En iedereen wil het hebben.

Deze begroting is vooral een feestbegroting voor het buitenland.

Miljarden worden uitgegeven aan Brussel, aan ontwikkelingshulp, aan asielzoekers en aan Griekenland.
Miljarden die we hier in Nederland hadden moeten besteden. Aan de ouderenzorg. Aan écht lagere belastingen, aan een serieuze koopkrachtverbetering.

Het geld hier in ons land besteden is natuurlijk hartstikke goed en zou meer geld betekenen voor onze winkeliers, onze agenten, onze verpleegkundigen, voor vrachtwagenchauffeurs. Dat is pas goed voor onze economie, de koopkracht en echt meer banen en minder werklozen.

Dit kabinet pronkt met allerlei cijfers over procentjes hier en procentjes daar.
Vz, het zal allemaal wel. Want wat is het allemaal waard: al die plussen en minnen, al die cijfers, al die nota’s, al die rapporten – als we Nederland dadelijk kwijt zijn door de invasie die nu aan de gang is. Er staan nog miljoenen Syriërs, Irakezen, Eritreeërs, Afghanen en Noord-Afrikanen klaar om hier hun geluk te komen beproeven.

Wat is het allemaal waard als hier honderden terroristen ongestoord door de straten lopen? Als onze scholen overstroomd raken met mensen die onze taal niet spreken?
Als Nederlandse vrouwen en meisjes zich onveilig voelen door die testosteron-bommen die premier Rutte importeert?

Twee van de drie mensen die op dit moment in de Nederlandse asielzoekerscentra zitten zijn mannen. En de grootste groep dat zijn jonge mannen tussen de 18 en 29 jaar oud.

Wat is het allemaal waard als de criminaliteit en straatterreur explodeert? Als onze verzorgingsstaat ontwricht raakt door miljarden euro’s aan extra kosten.

Laten we eerlijk zijn: Nederland wordt onveiliger, armer en vooral minder Nederland door de islamitische asieltsunami die nu over ons land raast.

Deze coalitie van VVD en PvdA heeft in de peilingen nog amper 30 zeteltjes over. Maar ze neemt besluiten die over generaties nog voelbaar zullen zijn. En dat is ongehoord.
Ze faciliteert een islamitische invasie. Ze importeert duizenden en duizenden moslims, die allemaal weer hun familie kunnen en zullen laten overkomen – en daar de familie weer van.

Veertig jaar mislukte integratie en de elites hebben er nog steeds helemaal niets van geleerd. Pim Fortuyn sprak van "dweilen met de kraan open". Dit kabinet draait alle brandslangen en sprinklerinstallaties tegelijkertijd wagenwijd open.

Elke nieuwe asielzoeker kost Nederland 36.000 euro per jaar. Allemaal geld uitgegeven aan mensen die nooit een cent hebben bijgedragen. Meer dan de helft van de mensen uit Syrië, Somalië en Irak in Nederland teert nu al op een bijstandsuitkering. Net als trouwens één op drie Marokkanen. Dat belooft wat.

Vz, Nederland is niet uitgevonden om de moeder Theresa van de hele wereld te zijn. Ons land is niet gesticht als hangplek voor miljoenen import-islamieten.

We zijn er niet voor immigranten op zoek naar iPads en AllStars.

We zijn er wél voor de Nederlanders die nu helaas een eeuwigheid moeten wachten op bijvoorbeeld een sociale huurwoning. En waarom? Omdat asielzoekers voorrang krijgen.

De open grenzen bedreigen ook onze identiteit en het voortbestaan van Nederland. Open grenzen brengen geen welvaart. De grenzen openzetten is even dom als je deur open laten staan in de Haagse Schilderswijk. Dan is ’s morgens je huis leeg. Dat is de realiteit.

Open grenzen bedreigen ook onze veiligheid. Ik zei het al. Elke dag opnieuw stuurt IS terroristen onze kant op. Honderden terroristen lopen nu al in onze straten rond.

Hoe is het mogelijk dat onze minister-president nog maar een seconde wacht om Nederland veilig te maken. Hoeveel potentiële terroristen zitten er nu al in de Nederlandse asielzoekerscentra? Klaar om toe te slaan. Klaar voor hun 72 maagden.

De roze droom van ‘vrij verkeer van mensen en goederen’ blijkt in de praktijk de nachtmerrie van ‘vrij verkeer van wapens, misdadigers en jihadisten’.
Terroristen met Kalasjnikovs zitten in de trein op zoek naar ongelovigen om te doden. Ongecontroleerd. Ongehinderd.

De veiligheidsdiensten falen. De Europese regeringen falen. Want er is geen groter taboe dan praten over het sluiten van de grenzen.
Terwijl dat het enige is wat nu op korte termijn keihard nodig is, maar niemand wil het behalve de PVV. Zelfs de liberalen van de VVD noemen het sluiten van de grenzen tegenwoordig een droombeeld.

En daardoor blijven de grenzen wagenwijd open en is een bloedige aanslag in Nederland is een kwestie van tijd. Het is niet de vraag ‘of’, het is de vraag ‘waar?’ en ‘wanneer?’ Kostbare tijd wordt door de minister-president verspild. Seconden tikken weg, meneer Rutte. Levens staan op het spel. En de wegkijkers in deze zaal zijn er mede verantwoordelijk voor als er bloed vloeit in Nederland.

Het enige waar het kabinet mee komt zijn mobiele brigades die geen asielzoeker tegenhouden. Sterker nog asielzoekers worden naar het aanmeldcentrum gebracht en soms zelfs met bussen opgehaald of er naar toe gebracht. Het zijn dus mobiele welkomstcomités. Het zijn asieltaxicentrales. Dat is wat dit kabinet doet.

Onze grenzen zijn helemaal niet dicht met die mobiele nepteams maar een grote gatenkaas waar iedereen zomaar doorheen kan.

Ondertussen staan in Syrië, Irak, Libië miljoenen mensen klaar om naar Europa te komen. Ze trekken massaal ons land binnen. Maar de islamitische landen geven niet thuis. Qatar vangt welgeteld 133 mensen op.

Ter vergelijking. In Drenthe ligt het kleine dorpje Oranje. Oranje vangt 700 mensen op. Ik heb een hele simpele vraag aan dit kabinet: Waarom moet een dorpje van 140 mensen in Nederland meer asielzoekers opvangen dan een extreem rijke Golfstaat als Qatar?
Het is te gek voor woorden.

3100 asielzoekers per week. Als dat zo een jaar doorgaat hebben we het over 150.000 mensen, en dat met die 36.000 euro die iedere asielzoeker kost brengt me op een bedrag van 5 miljard euro. En als iedereen via gezinsvorming en gezinshereniging nog een partner laat overkomen, dan hebben we het over 10 miljard euro per jaar wat wij in Nederland kwijt zijn aan die asieltsunami.

En ik vraag mij af: Hoe moeten we dat betalen? Wie gaat dat betalen? Gaat die Nederlander dat weer betalen?
En waar wil het kabinet al die mensen gaan plaatsen? Nu al heeft het COA drie nieuwe AZC'ers per week nodig.

In elk dorp, elke stad met een AZC zien we de gevolgen.

Mag ik u wat voorbeelden noemen. In Oranje wil het import-volk niet afrekenen bij een vrouw achter de toonbank. Dat mag niet van Allah en dus staat er nu een man achter de kassa.
Er was in AZC Oude Pekela een grote vechtpartij. Er was een steekpartij in AZC Winterswijk. Bedreigde christenen in AZC Gilze-Rijen. In AZC Budel gevechten van asielzoekers met ijzeren staven. We zagen kindermisbruik in AZC Bellingwolde.

En de staatssecretaris van Justitie, meneer Dijkhoff zegt: er kunnen er nog veel meer bij. Hij zoekt stoere burgemeesters die elke stad, ieder dorp en iedere wijk nog verder willen beschadigen.

Nu al wordt heel Nederland volgeplempt met asielzoekerscentra. Nederlanders die hun huis willen verbouwen, moeten maanden wachten tot ze een vergunning krijgen van de gemeente. Maar asielzoekerscentra kunnen dwars door alle bestemmingsplannen heen binnen no-time worden neergezet.

Tientallen gemeenten hebben al een AZC. De situatie is onvoorstelbaar ernstig. Er is daadwerkelijk sprake van een massale invasie.

Duizenden Nederlanders hebben niet alleen asielzoekers, maar waarschijnlijk ook terroristen in de achtertuin.

De burgers van al die gemeenten lopen gevaar. Het is een aanslag op de veiligheid van duizenden Nederlandse gezinnen. Daarom ga ik nu hier één voor één alle gemeenten opnoemen waar al asielzoekerscentra zijn.

1. Alkmaar
60. Zeist
61. Zweelo
62. Zwolle

En dat worden er nog veel meer.

Ik heb nog een lijst. De lijst van de gemeenten die een AZC dreigen te krijgen.
Die lijst is geheim. Het COA hebben wij gevraagd met welke gemeenten ze in gesprek zijn. En die lijst weigeren ze te geven. Het COA wil die lijst onder de pet houden.

Wij hebben als PVV de afgelopen dagen alle gemeenten in Nederland gebeld. Wij hebben laten opzoeken met wie het COA aan het praten is omdat we vinden dat de mensen recht hebben om te weten wat er gebeurt. En ook omdat we vinden dat Nederland moet weten hoeveel erger het nog gaat worden.

Ik hoop dat de minister-president aandachtig luistert in plaats van met zijn telefoon te spelen. En mensen mogen in de zaal ‘bingo’ roepen, lacht u maar met de belangen van Nederland.

Het kabinet brengt miljoenen Nederlanders in gevaar. En ik ben er trots op dat voor die mensen op kom, welke grappen en applaus u ook houdt.

Hier is die lijst van gemeenten die óf opvang van asielzoekers aan het voorbereiden zijn, óf met het COA in gesprek zijn over de opvang óf zelfstandig aan het inventariseren zijn waar in hun gemeente de opvang gerealiseerd kan gaan worden.

1. Aalburg
117. Zuidplas
118. Zutphen
119. Zwijndrecht

Bijna de helft van de gemeenten in Nederland dreigt straks onderdak te bieden aan een AZC.
En het COA zegt dat het er nog alleen maar meer zullen worden.
En zo wordt heel Nederland 1 groot asielzoekerscentrum, vol met terroristen. Een land waarin we allemaal mogen werken om asielzoekers en jihadisten te eten te geven, en ze te voorzien van uitkeringen, en Mieles en huizen.

Eerst was het een bergbeekje, nu is het een snelkolkende rivier die met een noodvaart over ons land dendert. Niets en niemand zal gespaard blijven, behalve natuurlijk de grachtengordel en de villawijken.

En zo zakt ons mooie Nederland verder in het moeras. Dit onder leiding van de elites die een invasie begroeten met vlaggetjes en teddyberen. Die juichen hoe ons volk gewoon vervangen wordt.

Nu nog Nederland, straks Hollandistan. Nu nog de thuisbasis van het Nederlandse volk, straks de islamitische heilstaat met sjaria en koran.

Een culturele kamikaze, een nationale zelfmoord - aangevoerd en toegejuicht door alle mensen hier in de Tweede Kamer, behalve mijn eigen fractie.

Het is overduidelijk wat er moet gebeuren om dit te stoppen:

1. Geen asielzoeker er meer bij. Niet één!

2. Definitieve en echte grenscontroles. Onze grenzen daadwerkelijk helemaal dicht voor alle asielzoekers en terroristen. Niet tijdelijk, maar definitief. Nederland moet uit Schengen, Nederland moet uit de EU en weer baas worden in ons eigen land.

3. Jihadisten – ik heb het al zo vaak gezegd – laat ze vertrekken maar nooit meer terug in Nederland komen.

En 4. Voer administratieve detentie in voor mensen die een bedreiging vormen voor onze veiligheid en die met strafrecht niet van de straat kunnen gehouden worden.

Het is tijd om kleur te bekennen. En die kleuren moeten zijn: rood-wit-blauw.
Wegkijken kan niet meer. Want we moeten nu kiezen.
Kiezen we voor het behoud van onze vrijheid, of tekenen we de capitulatie van Nederland?

We kunnen onze vrijheid alleen behouden als we ons opstellen als echte patriotten.
Als we ons richten op het behoud van onze identiteit en het unieke mooie karakter van ons eigen land.
Van dit land. Het enige land dat we hebben.
Het Nederlands belang weer voorop.
Onze vlag weer nummer 1.

Niet langer de belangen van Brussel.
Niet langer de belangen van Griekenland.
Niet langer de belangen van Afrika.
Niet langer de belangen van Libanon.
Niet langer de belangen van de islam.
Maar 1 belang, het belang van Nederland.

Gelukkig zien we dat oplevend patriottisme op steeds meer plekken in Nederland.

We zien het in de protesten tegen de AZCs. We zien het in de steun voor bijvoorbeeld het referendum van de Website Geen Stijl: een referendum over het verdrag van de EU met Oekraïne. Ik zou zeggen: tekenen allemaal.
We zien het in de opiniepeilingen. De PVV vaak de grootste partij.

De werkelijkheid in Nederland is niet wat de NOS of RTL, of wat Humberto Tan, Jeroen Pauw en al die kleffe Bekende Nederlanders, de mensen proberen wijs te maken.
De werkelijkheid is dat miljoenen Nederlanders "nee" zeggen tegen nog meer asielzoekers.
Nederlanders zijn niet gek.

En dat is nog maar het begin. Want ik verzeker u: Nederland wordt wakker. Patriottisme heeft de toekomst.

Nederlanders snappen dat we te maken hebben met een islamitische invasie. En het is zo simpel: of wij keren de invasie. Of de invasie keert ons. Mijn voorstel is dat wij de invasie keren. Dat Nederland overleeft en juist sterker uit dit gevecht komt dan het ooit is geweest.

Voorzitter, tot slot richt ik mij direct tot u en tot de leden van deze Kamer en het kabinet.

Ik zeg u allen: jullie zijn Nederland niet. Het hart van Nederland klopt al lang niet meer hier in deze zaal.
Het echte hart van Nederland klopt daarbuiten, waar het Nederlandse volk is, waar ons volk woont. Dat is het echte Nederland.

In naam van al deze miljoenen mensen die u niet meer vertegenwoordigt zeg ik:

Doe uw plicht. Hou op met wegkijken.
Sta voor Nederland.
Kies voor ons volk.
Sta aan de goede kant van de geschiedenis.
Vecht voor onze toekomst.
Stop die islamitische invasie.
En laat Nederland alsjeblieft Nederland blijven.