Moslims, bevrijd uzelf en verlaat de islam!

Opinie GW AD 04 06 2016

Een recente undercover-reportage van de Deense televisie zorgde bij velen voor een schok. Het legde pijnlijk bloot hoe imams, die een gematigde taal spreken wanneer ze met Westerlingen praten, een heel andere stem laten horen aan moslims in de moskee. Hier toont de islam zijn ware gezicht: Wreed, barbaars, mensonterend.

Je zal maar een vrouw zijn. Op de Deense televisie was te zien hoe een vrouw die ging klagen bij de imam dat ze door haar man werd mishandeld, daar te horen kreeg dat ze niet naar de politie mocht gaan. Vrouwen mogen volgens de islam niet klagen als ze door hun man worden geslagen, vreemdgaande vrouwen moeten gestenigd worden, homo’s moeten van gebouwen worden gegooid, afvalligen en ongelovigen verdienen de dood, en de democratie moet ondergeschikt zijn aan de sharia. Dat wordt allemaal verkondigd. Niet alleen in Denemarken. Ook hier bij ons, in Nederland, anno 2016, zoals blijkt uit een onderzoek van Tilburg University waarvan NRC op 2 juni aankondigde dat het binnenkort openbaar wordt.

De islam is een totalitaire ideologie. Ook moslims zijn hiervan het slachtoffer. Je zal maar een homoseksuele jongen zijn in een islamitisch gezin. Je zal als moslimmeisje maar met een niet-moslim willen trouwen. Je zal je als moslim maar willen bekeren tot het christendom of een andere religie of atheïst worden.

Ik heb, toen dat voor mij nog mogelijk was, veel gereisd in de islamitische wereld. Ik heb er vele vriendelijke, gastvrije en behulpzame moslims ontmoet. Maar ik herinner me ook de beklemmende islamitische cultuur van angst, onderdrukking en apathie. Ik word er nog vaak aan herinnerd, wanneer ik emails ontvang van moslims, uit Nederland, maar ook uit islamitische landen, die aan de onvrijheid willen ontsnappen. Of die me schrijven dat ze maar niet kunnen begrijpen waarom wij de islamitische cultuur hier importeren en laten gedijen.

We moeten, in het belang van onze Westerse beschaving maar ook dat van de moslims zelf, bevorderen dat zoveel mogelijk moslims de islam de rug toekeren en christen of atheïst of iets anders worden. Hoe meer moslims zich van de islam en het juk van Mohammed bevrijden, hoe beter.

“Afvalligen”, of beter gezegd mensen die kiezen voor de vrijheid, verdienen aanmoediging. Want hoe meer islamverlaters er zijn, hoe minder vrouwenhaat en homohaat, hoe minder antisemitisme, hoe minder onderdrukking, hoe minder terreur en geweld, en hoe meer vrijheid. Daar wordt iedereen beter van. De ex-moslims en ook wijzelf.

Onze boodschap moet dus glashelder zijn: Moslims, verlaat de islam, kies voor de vrijheid, geef de imams het nakijken. Bevrijd uzelf.

Geert Wilders

Dit artikel verscheen in het Algemeen Dagblad op zaterdag 4 juni. Klik hier om het artikel te lezen op de website van het AD.