PVV-vragen over de EU die een nieuw peperduur parlementsgebouw wil

Schriftelijke vragen van de leden Maeijer en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken over het bericht dat de EU een nieuw peperduur parlementsgebouw wil.

Bent u bekend met het bericht ‘EU wil nieuw peperduur parlementsgebouw’?(*)

Klopt het dat het Europees Parlement overweegt om het huidige onderkomen van het Parlement in Brussel, dat nog geen 24 jaar oud is en waarvan de bouw 1 miljard euro aan belastinggeld heeft gekost, overweegt plat te laten gooien en te herbouwen voor 430 miljoen euro? Zo ja, is de minister met de PVV van mening dat dat een volslagen idioot idee is?

Wat gaat de minister er aan doen om te voorkomen dat het Europees Parlement een graai doet in de begroting om haar eigen onderkomen te herbouwen?

Is de minister voornemens om het Europees Parlement mede te delen dat Nederland niet zal accepteren dat Nederlands belastinggeld wordt misbruikt voor een nieuw paleis voor Europarlementsleden? Zo neen, hoe legt u deze uitgave van een half miljard euro dan uit aan de Nederlandse belastingbetalers?

Hoeveel geld, ellende en dit soort idiote ideeën zou u het Nederlandse volk kunnen besparen door de Europese Unie en daarmee het Europees Parlement op te heffen en van Nederland weer een vrij en soeverein land te maken buiten de Europese Unie met het Nederlands parlement als hoogst vertegenwoordigende orgaan?

(*)