PVV: “Stop Iraanse steun voor islamitisch geweld in het dodelijkste land voor christenen: Nigeria”

Geert Wilders en Raymond de Roon willen van de minister van Buitenlandse Zaken weten of er in de internationale arena wordt opgetreden tegen de Iraanse bemoeienis met het islamitisch geweld in Nigeria. "Christenen zijn daarvan in toenemende mate het slachtoffer en het lijkt er op dat de Nigeriaanse overheid er geen greep op krijgt," aldus beide PVV'ers. "De Iraanse bemoeienis met de islamitische terroristen in dat land draagt daaraan bij".

Vragen van de leden De Roon en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken over christenen die in Nigeria als beesten worden afgeslacht:

Kent u het bericht 'From Boko Haram to Christian Heaven: How former 'islamic warrior' had change of heart'? (1)

Deelt u onze afschuw over de wijze waarop islamitische terroristen christenen met het mes op de keel dwingen zich tot de islam te bekeren en hen anders als beesten afslachten?

Herinnert u zich uw eerdere antwoorden op vragen over islamitisch geweld tegen Nigeriaanse christenen waarin u aangaf dat "hoewel christenen zeker tot de doelen behoren, er een evenredig aantal islamitische slachtoffers valt" en "het geweld in Nigeria politieke, sociaaleconomische, etnische en religieuze dimensies heeft"? (2)

Bent u zich ervan bewust dat Nigeria het dodelijkste land voor christenen ter wereld is (3) en erkent u dat het getuigenis van Nasir Isiaku het zoveelste bewijs is dat deze beestachtige lynchpartijen niets te maken hebben met politieke, sociaaleconomische of andere onzinredenen, maar puur voortvloeien uit de moordlustige ideologie genaamd islam?

Is het u bekend dat Iran in Nigeria een tweede Hezbollah op poten heeft gezet, die de lynchpartijen op christenen faciliteert? (4)

Op welke wijze heeft u tot nu toe in de internationale arena uw zorgen geuit over de Iraanse steun aan islamitische terreurgroepen in Nigeria die het op christenen hebben gemunt?

Bent u ervan op de hoogte dat islamitische terroristen de Nigeriaanse elite, politie en het leger hebben geïnfiltreerd? Zo nee, hoe verklaart u dan het ineffectieve optreden van de Nigeriaanse overheid tegen het islamitisch geweld?

(1) http://www.nigerianeye.com/2013/08/from-boko-haram-to-christian-heaven-how.html?showComment=1376170416967
(2) http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/01/11/beantwoording-kamervragen-over-de-islamitische-kersttraditie-in-nigeria.html
(3) http://www.persecution.org/2013/04/26/nigeria-the-deadliest-place-to-be-a-christian/
(4) http://jcpa.org/article/iranian-shiite-terror-cell-in-nigeria-followed-a-familiar-pattern/