PVV: uitgelekte plannen zorg zijn Oost-Europese toestanden

RTL Nieuws wist de hand te leggen op vertrouwelijke documenten uit de formatiegesprekken tussen VVD en PvdA. Daaruit blijkt dat er ernstig wordt overwogen om ingrijpende veranderingen door te voeren binnen de gezondheidszorg waardoor de burgers nog dieper in de geldbuidel moeten tasten bovenop het eigen risico. PVV-kamerleden Fleur Agema en Reinette Klever reageren geschokt op de uitgelekte stukken van de onderhandelingen tussen de VVD en de PvdA. “Het bemoeilijken van de toegang tot zorg middels een eigen risico voor de huisarts en eigen betalingen voor de spoedeisende eerste hulp zijn een onacceptabele trendbreuk. Mensen met een krappe beurs, en met name ouderen, zijn de dupe", aldus Agema en Klever.

"De uitgelekte plannen zijn een ramp voor de langdurige zorg. De toegang tot een verpleeghuis, gehandicapteninstelling en psychiatrische instelling (ZZP 4) afsluiten, leidt tot regelrechte Oost-Europese toestanden. Dementerenden en mensen met een verstandelijke beperking worden aan hun lot overgelaten, zware drugsverslaafden komen weer onder de brug te liggen”, aldus Agema en Klever.

Lees hier het bericht 'Vertrouwelijke stukken formatiegesprekken uitgelekt' op RTL.nl

Lees hier het bericht 'Lek in formatie: duurdere zorgt dreigt' op RTL.nl