PVV: Stop met kamikazebeleid!

Het kabinet toetert constant: Wij gaan Nederland sterker uit de crisis halen! PvdA voegt daar maar al te graag en socialer aan toe. Hoezo sterker en socialer? Halbe Zijlstra ziet zelfs “al licht aan het einde van de tunnel”. Wat een optimisme! Tot nu toe ziet de PVV alleen maar donkere wolken.

De economie krimpt, de consumptie krimpt, de lonen dalen, de huizenprijzen dalen, de productie krimpt en de investeringen krimpen. Het is armoede troef; alles krimpt. We zien het tekort oplopen, de inflatie oplopen en de werkloosheid flink oplopen. Alles waar burgers vertrouwen aan ontlenen wordt in noodtempo afgebroken.

De angst slaat hard werkend Nederland koud om het hart en daardoor leveren de bezuinigingen per saldo nauwelijks iets op. Het vertrouwen onder burgers en ondernemers is dan ook nog nooit zo laag geweest.

De angst regeert bij Rutte2. De angst dat in 2013 het tekort niet onder de 3% blijft. De angst dat Nederland niet meer wordt gezien als het braafste jongetje van de Europese klas. Straks krijgen we een boete! Dat is Rutte’s grootste nachtmerrie. Het kabinet bezuinigt de economie kapot en verhoogt de belastingen, met als gevolg dat we steeds verder afdrijven van de core Eurolanden. Nederland prijkt nu in het rijtje van slechts presterende eurolanden naast Griekenland, Portugal, Spanje en Italië. Hoongelach valt ons ten deel in Brussel! Van een Audi X5 naar lijn 5.

Als we straks onze triple A verliezen, ligt dat niet aan een te hoog tekort, maar aan het suïcidale kabinetsbeleid van belastingverhogingen!

De VVD is al langer de weg kwijt door integraal het verkiezingsprogramma van de PvdA uit te voeren. Maar toen ik vanochtend de Elsevier las brak mijn klomp! Halbe Zijlstra kondigde alvast een nieuwe ronde van lastenverzwaringen en nivelleringen aan.

Nog voordat de wedstrijd is begonnen ligt de VVD met haar pootjes omhoog, zich overgevend aan het grote rode gevaar dat PvdA heet!

Alles voor het torentje!

Hoe vaak moet de VVD nog een verkiezingsbelofte breken?

VVD beloofde belastingverlaging voor werkend Nederland. Maar in plaats daarvan stijgen de belastingen met 26 mld in de komende 5 jaar. Gek he, dat de consumptie met 1,5% afneemt. We zijn terug op het niveau van 2001; met dank aan de VVD. Door de belastingverhogingen dalen de lonen, stijgt de inflatie en stagneert de economie.

VVD beloofde geen extra geld naar Griekenland. Maar in plaats daarvan wordt er weer een miljard afgeboekt op de Griekse schuld. Voor 2013 kost dit douceurtje aan Griekenland de NL se belastingbetaler 157,7 mln; hoezo geen cent naar Griekenland.

En alsof dat niet genoeg is mogen we ook nog eens 330 mln extra aan Brussel afdragen, omdat ze daar teveel geld hebben uitgegeven?!

VVD beloofde banen, banen en banen! Maar in plaats daarvan loopt de werkeloosheid gierend op met 100.000 personen en daar komen de komende 2 jaar nog eens 150.000 werkelozen bij. Dat zijn 250.000 mensen extra zonder baan, dankzij dit kabinet; hoezo banen!

VVD beloofde handen hypotheekrenteaftrek voor bestaande gevallen. Maar dit kabinet zaait dood en verderf op de woningmarkt. Voor starters wordt het onbetaalbaar om een huis te kopen. En huizenbezitters zien hun aftrek verdwijnen met alle risico’s van dien. Ook huurders worden met exorbitante huurstijgingen hun huis uit gejaagd. Gevolg: huizenprijzen dalen als een speer. Na eerder met 12% te zijn gedaald, zet deze daling door naar 25% in 2014.

VVD is allergisch voor nivellering, of beter was allergisch. Inmiddels heeft de VVD dit als een van haar speerpunten gemaakt. Nivelleren omdat het moet; het kan niet anders! Alles wordt inkomensafhankelijk. De alg heffingskorting, de arbeidskorting, de kinderbijslag, de huren, het eigen risico; werkelijk alles.

Het kabinet wil sterker uit de crisis, maar duwt ons verder in de ellende.

Dit kabinet bezuinigt 15 miljard, bovenop de 12 miljard van Kunduz. En nog haalt het de 3% niet in 2013 niet. Dat komt omdat het kabinet voor 19 miljard de belastingen verhoogd en daarmee de economie onderuit haalt.

Ook Coen teulings onderkent dit: “de economie onnodig schade heeft geleden door een te omvangrijke sanering van de overheidsfinancien. Door die fout zijn we nu minder goed af”. Dat is dan ook de werkelijke reden waarom de PVV niet wilde meegaan in de saneringsplannen van Rutte met als enige doel een wit voetje halen in Brussel.

Neem dan het PVV-plan. Ook wij bezuinigen 15 miljard, maar geven de ½ terug aan de burgers middels belastingverlagingen, waardoor de economie weer kan groeien. De PVV geeft de economie Red Bull i.p.v. cyaankali!

Daarnaast geven wij vertrouwen aan de burgers door niet te tornen aan de HRA, de huren, het eigen risico, de WW, het ontslagrecht en de AOW.

Dat is precies wat we nu nodig hebben. Vertrouwen en koopkracht!

Dat belastingverlaging zichzelf terugverdient wordt bewezen in de doorrekening van het PVV verkiezingsprogramma. Het enige programma volgens het CPB dat de economie laat groeien, de werkgelegenheid laat groeien, de koopkracht laat groeien en de huizenprijzen laat groeien.

De PVV kiest voor groei; dit kabinet kiest voor krimp!

Het kabinet koerst aan op een faillissement van Nederland. Het begrotingsbeleid moet worden omgegooid. En snel. Ik roep daarom deze minister op om terug te gaan naar de onderhandelingstafel en te stoppen met dit kamikaze beleid.

De minister mag ons verkiezingsprogramma integraal overnemen, gratis voor niets; zonder copyright. We hoeven ook geen credits.

Als de minister het niet voor ons wilt doen; doe het dan voor Nederland, want Nederland verdient beter!

-Teun van Dijck