PVV: De lamme (Griekenland) helpt de blinde (Cyprus), met ons geld!

De PVV is flabbergasted over het bericht dat Griekenland Cypriotische banken in hun land gaat kopen. Griekenland ligt in comateuze toestand aan een infuus van 240 miljard euro, en nu besluit dit land Cypriotische bijkantoren in Griekenland op te kopen.

"Het moet niet gekker worden. De lamme helpt de blinde, maar dan wel met ons geld. Ik heb al veel meegemaakt, maar dit slaat echt alles. Onze belastingcenten verdwijnen eerst in de Griekse bodemloze put, die daar vervolgens failliete Cypriotische banken van koopt. Laat ze eerst maar eens beginnen met terugbetalen. Griekenland staat 240 miljard in het rood", aldus Kamerlid Teun van Dijck van de PVV.

De PVV heeft schriftelijke vragen ingediend en gaat hierover de minister van Financiën aan de tand voelen tijdens het debat over de steun aan Cyprus, volgende week dinsdag.

Schriftelijke vragen van de leden Van Dijck en Wilders (beiden PVV) aan de Minister van Financiën over het bericht dat Griekenland Griekse delen van Cypriotische banken gaat kopen (*)

Bent u bekend met het bericht dat Cypriotische bijkantoren worden verkocht aan Griekenland?

Hoe is het mogelijk dat Griekenland deze Cypriotische banken kan kopen, terwijl Griekenland 240 miljard euro aan noodsteun heeft ontvangen om het bankroet van het land en de financiële sector te voorkomen?

Wordt deze aankoop niet gewoon betaald uit onze noodsteun, waardoor feitelijk de Nederlandse belastingbetaler deze aankoop financiert?

Gaat u deze aankoop blokkeren, zolang Griekenland de noodsteun niet heeft terugbetaald, zo nee, waarom niet?

Wanneer komt u tot inkeer en stopt u met het pompen van miljarden van ons belastinggeld in de Zuid-Europese bodemloze putten?

(*) http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/2013/3/Cyprus-en-Griekenland-sluiten-akkoord-over-banken-1208937W/

Lees ook het artikel op Telegraaf.nl