Stabiliteits- & Hervormingsprogramma: Brussel zegt 'Spring!' en het kabinet springt, met Rutte voorop

Eerste termijn

Voorzitter, het is een schande! Een grove schande!
Ik heb er geen woorden voor!
Wat doen we hier nog? Waarom bestaat dit parlement nog? We zijn allemaal slaven. Slaven van Brussel.
Dankzij de heren in vak K. Dat zijn de opheffers van Nederland. Dankzij hen hebben we niets meer te vertellen over ons eigen land. Is Nederland een provincie van de Europese superstaat geworden. Is onze soevereiniteit de prullenbak in gemieterd.

Het Kabinet danst als marionetten naar de pijpen van Brussel. Alle door Brussel opgelegde hervormingen worden minutieus uitgevoerd en keurig opgeschreven. Elke komma wordt verantwoord, een mooi werkstuk van het meest neerbuigende jongetje van de Europese klas.

Brussel zegt spring en het kabinet springt, met Premier Rutte voorop.

Brussel zegt schaf de hypotheekrenteaftrek af; Rutte roept: doen we!
Dat we daarmee onze woningmarkt om zeep helpen, neemt hij op de koop toe! Dat de huizenprijzen met 20% zijn gedaald en dat er geen huis meer verkocht wordt; jammer dan!

Brussel zegt pensioenleeftijd omhoog! Doen we en versneld! Goed voor schatkist! Dat 85% van de 60 plussers niet meer aan de bak komt en dat de helft van de 55 plussers werkeloos thuis zit, is hun probleem!

Brussel zegt huren liberaliseren. Hop we gooien de huren omhoog; ook goed voor het scheefwonen.
Dat hierdoor mensen uit hun huis worden gejaagd en 450.000 mensen een huurstijging tot wel 6,5% voor hun kiezen krijgen; het zij zo! Elke huisuitzetting is 1 scheefwoner minder, toch!

Brussel eist dat we de arbeidsmarkt flexibiliseren! Hop weg met de ontslagbescherming en de WW; De Polder roept goed idee! Goed voor de doorstroming. Dat we 650.000 werkelozen hebben en dat mensen makkelijker op straat kunnen worden gezet, dat moet dan maar. Ontslag is tenslotte ook doorstroming.

Brussel dreigt met een boete van 1,2 miljard als niet binnen een jaar het tekort onder de 3% wordt gebracht. Dus we verhogen dit jaar de belastingen met 9 miljard en voor volgend jaar ligt al een pakket voor 4,3 miljard klaar. Dat we daarmee de economie en consumptie om zeep helpen met nog hogere werkeloosheid en faillissementen tot gevolg, is ons probleem!

Brussel schrijft ons de wet voor. Op het gebied van financiën, pensioenen, arbeidsmarkt, woningmarkt, huurmarkt, zorg.
Brussel dicteert en dit Kabinet capituleert! en dat is een grote schande.

Nederland dendert achteruit. En onze premie roept zonder gene "niet zo somber, een beetje positief. Als we nu allemaal die auto kopen of dat huis, dan komt het allemaal weer goed!".

Maar even de feiten:
De economie is voor de 3e keer in 4 jaar in een diepe recessie. De werkloosheid is meer dan verdubbeld (van 3,7 -> 8,1%). In de afgelopen 3 maanden verloren 70.000 mensen hun baan; elke werkdag komen er 1.000 werklozen bij.
Elke maand sluiten 1000 bedrijven hun deuren. Het aantal faillissementen is in de afgelopen 30 jaar nog nooit zo hoog geweest. Dit is catastrofaal!
Het consumentenvertrouwen is weg, banen verdampen, er wordt geen huis meer verkocht, pensioenen worden gekort, de WW wordt ontmanteld, net als de langdurige zorg en de hypotheekrenteaftrek. Alles moet verdwijnen en worden ontmanteld.

De enige manier om de economie te laten groeien is met meer consumptie en binnenlandse bestedingen; meer geld in de portemonnee van de burger. Daarvoor zijn belastingverlagingen noodzakelijk om uit die neerwaartse spiraal te komen en de economie weer te laten groeien. Lagere belastingen, lagere BTW, lagere accijnzen, lagere huren, lager eigen risico, dat is wat we nu nodig hebben.
Maar vooral baas blijven in eigen land. Van Brussel moeten we miljarden overmaken aan Zuid-Europese probleemlanden en zombiebanken. Van Brussel moeten we volgend jaar 100 duizenden Bulgaren en Roemenen toelaten. Van Brussel moeten we solidair zijn en niet zeuren.
De PVV zegt: Laat die Eurofielen lekker de rambam krijgen. We moeten als een haas uit de euro en uit de Europese Unie, voordat we helemaal zijn kaalgevreten.
Nederland moet Nederland blijven!

Tweede termijn

Alle economen en instituties (IMF, Oeso, CPB) zijn het erover eens dat je niet halsstarrig vast moet houden aan een tekortnorm van 3%. Maar dit kabinet is ziende blind en horende doof. Terwijl de economie als een plumpudding in elkaar klapt, praten we hier in dit huis over aanvullende bezuinigen. Over hoe we de economie nog sneller in elkaar kunnen laten klappen. Alle analyses wijzen uit dat de teruglopende particuliere consumptie sinds 2006 niet meer bijdraagt aan de economische groei. I.p.v. na te denken hoe we deze cilinder van de economische motor weer aan de praat krijgen, wordt hier gesproken over meer bezuinigen en hogere belastingen met maar één doel: de 3% norm halen. Olie Rehn is kennelijk belangrijker dan de Nederlandse economie.

Geen misverstand: ook de PVV wil het tekort terugdringen, maar wij zetten in op groei in plaats van krimp. Op banen i.p.v.,. werklozen. Door slim te bezuinigen en belastingen te verlagen. Maar Brussel zegt spring, en dit marionettenkabinet springt, maar wel de afgrond in...

Tot slot wil ik nog opmerken dat ik me diep schaam voor dit Parlement. Vrijwel alle oppositiepartijen staan hier hijgerig te slijmen bij de minister om te mogen meepraten over de nadere invulling van het aanvullende pakket, waardoor Nederland nog verder onderuit gaat. Als volksvertegenwoordiger moet het belang van Nederland voorop staan en niet de zucht naar een beetje macht en een beetje invloed. Eerst hebben jullie met Kunduz de economie een knauw verkocht en nu staan jullie te popelen om de economie de nekslag te geven!
Ik zeg 'bah', 3-voudig 'bah'!