Vragen van het lid Helder (PVV) aan de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie over het Onderzoeksrapport Taskforce TBS 2012 en de brief nr. 337028 van het Ministerie van Veiligheid en Justitie d.d. 30 januari 2013 'Onderzoek Taskforce TBS naar (mogelijke) gemaximeerde TBS':

Bent u met de PVV van mening dat de Nederlandse burger het recht heeft om te weten hoeveel gevaarlijke nog niet uitbehandelde TBS'ers door de uitspraak van het EHRM in de zaak Van der Velden nu vrij rondlopen?

Bent u bereid per een onderzoek in te stellen naar alle gevallen waarbij de rechter rekening heeft gehouden met de uitspraak van het EHRM in de zaak Van der Velden die niet door de Taskforce zijn meegenomen, omdat ze bijvoorbeeld (exact) op 26 november 2012 of kort daarvoor zijn gewezen? Zo nee, waarom niet?

Bent u met de PVV van mening dat ten behoeve van de veiligheid van de maatschappij en vooral ten behoeve van de slachtoffers van ernstige geweldsmisdrijven alle cijfers hierover boven tafel moeten komen? Zo nee, waarom niet?

steun ons ideal