Vragen van het lid Helder (PVV) aan de minister van Veiligheid en Justitie over een invalide man die al voor de vijfde keer is overvallen.

Kent u het bericht: 'Invalide man is al vijf keer overvallen' (*)?

Klopt het dat een half verlamde invalide man inmiddels voor de vijfde keer is overvallen?

Deelt u de mening dat het tuig dat dit op zijn geweten heeft het laagste van het laagste is? Zo nee, waarom niet?

Klopt het dat de politie het een 'bijzonder vervelende situatie' noemt en bent u met de PVV van mening dat dit een understatement is? Zo nee, waarom niet?

Deelt u de mening dat de wijkagent niet gesprekken moet voeren met het verpleeghuis om de kans op herhaling zo klein mogelijk te maken, maar dat de politie deze laffe criminelen moet opsporen en keihard straffen zodat zij een tijd lang zeker geen kans voor herhaling krijgen omdat zij dan achter slot en grendel zitten? Zo nee, waarom niet?

Kan de minister aangeven wat de politie eraan doet om deze 'jonge lichtgetinte mannen' zo spoedig mogelijk op te pakken?

Klopt het dat het onder deze criminelen rond gaat dat deze meneer een weerloos slachtoffer is, en wat gaat de minister eraan doen om al dit tuig aan te pakken?

(*) AD, 21-11-2013

steun ons ideal