Vragen van het lid Helder (PVV) aan de minister van Veiligheid en Justitie over het bericht 'Tegengehouden jihadisten extra dreiging'(*).

Kent u dit bericht en klopt het wat hierin vermeld wordt?

Staat u nog steeds achter uw standpunt van vorige maand waarin u aangaf dat u koste wat kost jihadisten die het land willen verlaten wilt tegenhouden, of bent u het inmiddels eens met datgene waarvoor de PVV al maanden waarschuwt en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding blijkbaar inmiddels ook, namelijk dat tegengehouden jihadisten een dreiging vormen? Zo nee, waarom niet?

Bent u al, wijzend op de waarschuwing van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, tot het heldere inzicht gekomen dat uw aanpak de kans op aanslagen in Nederland alleen maar groter maakt? Zo nee, waarom niet?

Bent u het met de PVV eens dat u inmiddels voor gek staat met uw oplossingen waarin u probeert overtuigde jihadisten met deradicaliseringsprogrammaatjes, onderwijs en geloofsgesprekken op andere gedachten te brengen? Zo nee, waarom niet? Zo ja, wanneer stopt u met dit domme en naïeve beleid?

Bent u bereid om jihadisten die Nederland verlaten om voor de islam te vechten, te laten vertrekken, automatisch de Nederlandse nationaliteit te laten verliezen en ervoor te zorgen dat zij Nederland nooit in kunnen komen? Zo nee, wat moet er gebeuren voor u bereid bent de grenzen te sluiten?

6.) Bent u bereid deze vragen te beantwoorden voor 15 januari 2015? Zo nee, waarom niet?

(*) http://nos.nl/artikel/2010261-tegengehouden-jihadisten-extra-dreiging.html

steun ons ideal