PVV-Kamerlid Fleur Agema is enorm blij met de verhoging van de prostitutieleeftijd van 18 naar 21 jaar. “We hebben er jaren voor geknokt, vele moties ingediend en een initiatiefwetsvoorstel gemaakt. Dat het er nu komt is fantastisch nieuws.”

Het verhogen van de prostitutieleeftijd is voor de PVV van belang in de strijd tegen de weerzinwekkende praktijken van loverboys. “Omdat prostitutie in ons land vanaf 18 jaar volkomen legaal is wachten loverboys meestal met het in de prostitutie brengen van hun slachtoffer totdat ze 18 jaar oud zijn.

Dan valt er weinig meer tegen deze schurken te ondernemen. Met het verhogen van de prostitutieleeftijd kunnen we meisjes (en soms ook jongens) tot 21 jaar vrijwillig dan wel onvrijwillig uit de prostitutie halen. Dit geldt ook voor het illegale circuit. En dat is winst.”

Daarnaast wil de PVV veel meer doen tegen loverboys: hogere straffen, minimumstraffen, financieel kaalplukken, etc. De slachtoffers moeten daarentegen beter beschermd worden zodat ze aangifte durven te doen.