PVV komt op voor burgerinitiatief Nova Rolduc College

Na 1 augustus 2012 heeft Kerkrade geen school voor voortgezet onderwijs meer. Dan wordt het Charlemagne College namelijk door het bestuur van Stichting VO Parkstad Limburg gesloten. De PVV betreurt dat zeer.

Onderwijswoordvoerder Harm Beertema heeft dan ook grote waardering voor de plannen van de groep ouders die een nieuwe school willen stichten, het College Nova Rolduc. “Er zit veel enthousiasme en energie in deze groep ouders”, aldus Beertema. “Deze ouders uit Kerkrade zijn zo gedreven dat ze zelfs een burgerinitiatief hebben laten slagen om deze kwestie op de agenda van de Tweede Kamer te krijgen.

“Een stad als Kerkrade verdient een goede school voor VO” vindt woordvoerder Harm Beertema. Hij gaat de minister dringend verzoeken om haar afwijzende beslissing op de aanvraag voor de nieuwe school te heroverwegen. “Een school waar zoveel motivatie en enthousiasme achter zit, die moet je nog een kans geven” aldus Beertema