PVV: maak accijnsverhoging brandstoffen ongedaan!

De PVV reageert bezorgd op de berichten dat vanwege de accijnsverhoging op brandstoffen steeds meer Nederlanders in Duitsland gaan tanken. PVV-Kamerlid Machiel de Graaf: "Rutte helpt de Nederlandse pomphouders definitief om zeep. Hij sleurt hen met zijn destructieve accijnsverhogingen allemaal de werkloosheid in."

De PVV wil dat de accijnsverhogingen ongedaan worden gemaakt.
"Sterker, de accijnzen moeten altijd 1 cent lager zijn dan omringende landen", aldus De Graaf.

Schriftelijke vragen van het lid/de leden De Graaf, Wilders en Klever (allen PVV) aan de ministers van SZW en EZ

Bent u bekend met het artikel 'accijnzen nekslag pomphouders'?*

Is dit een voldoende signaal om u in te laten zien dat met dit destructieve, door Brussel verordonneerde beleid van lastenverhogingen ondernemers massaal het faillissement en de werkloosheid injaagt? Zo neen, waarom niet?

Wat is uw boodschap aan al die pomphouders in de grensstreek?

Bent u bereid de accijnzen te verlagen tot 1 cent onder het niveau van de omringende landen, zodat er juist meer automobilisten bij de Nederlandse pomphouders komen tanken, zodat de belastinginkomsten juist toe zullen nemen in plaats van afnemen? Zo neen, waarom niet?

(*)http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/22189948/__Accijns_nekslag_pomphouder__.html