PVV vragen inzake populariteit Erdogan Nederland

Schriftelijke vragen van het lid De Graaf (PVV) aan de minister van SZW:

Bent u bekend met het feit dat 64,2% van de in Nederland woonachtige Turken bij de parlementsverkiezingen van afgelopen op de islamitische AK-partij van president en wannabe-sultan Erdoğan heeft gestemd? (*)

Bent u op de hoogte van het feit dat Erdoğan van mening is dat democratie geen doel is maar slechts een middel, en dat een beroemde uitspraak van hem luidt: "Allah zij geprezen, ik ben een dienaar van de sharia!"? In dat licht: wat betekent de overwinning van Erdoğan voor de integratie van Turken in Nederland?

Wat vindt u van Erdoğans uitspraak "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten", wetende dat indirect 140 moskeeën onder toezicht staan van Erdoğan en 64,2% van de Turkse bevolking in Nederland op zijn partij stemt? Wat betekent dit voor de integratie van Turken in Nederland?

Hoe beoordeelt u het feit dat u de voormannen van de Erdoğan-stemmers, verenigd in o.a. Diyanet, ziet als bondgenoten in een geslaagde integratie? Wat betekent dit voor de integratie van Turken in Nederland?

Wilt u deze vragen beantwoorden voor het VAO Integratieonderwerpen?

(*) http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/06/nl_turken_grootste_erdoganfiel.html