PVV doet mee aan Europese Verkiezingen

De Partij voor de Vrijheid zal meedoen aan de verkiezingen voor het Europese parlement op 4 juni 2009. De PVV gaat campagne voeren Voor Nederland. De PVV wil minder Europa en meer Nederland. De miljarden die elk jaar naar Europa gaan moeten in Nederland worden besteed, zeker in deze tijden van economische crisis. "Die miljarden moeten naar de Nederlandse burger in plaats van dat we de boeren in Polen, Frankrijk en Portugal subsidiƫren", aldus partijleider Geert Wilders.

De PVV wil ook dat de Europese Unie zich weer vooral gaat bezighouden met haar oorspronkelijke taak: economische (en monetaire) samenwerking. Ook wil de PVV geen enkel land er meer bij in Europa en ziet ze corrupte landen als Roemenie en Bulgarije het liefst de EU verlaten. Turkije mag nooit lid worden van de Europese Unie, niet nu, niet over honderd jaar, niet over duizend jaar, helemaal nooit.

Ook wil de PVV meer zeggenschap van het Nederlandse parlement, dat zelfstandig Europese besluiten moet kunnen tegenhouden, zodat Nederland een echt soeverein land blijft.

Wilders: "De PVV gaat voor Nederland Europa in, het Nederlands belang is voor ons het allerbelangrijkste. Als enige partij willen wij al ons geld terug van Europa, het Nederlands parlement een vetorecht geven, Roemenie en Bulgarije uit de EU en Turkije nooit erin!

De kandidatenlijst van de PVV voor de Europese verkiezingen wordt over enkele weken bekend gemaakt.

Klik hier voor de toelichting die Geert Wilders gaf voor de NOS-camera.