feed-image RSS

Het doet me verdriet wat kinderen in de jeugdzorg van vlak na de oorlog tot nu hebben moeten meemaken.

Dat vroeger van toen, leeft nu nog elke dag in de slachtoffers.

Ik lees over nachtmerries, burnouts en posttraumatische stressstoornissen. Over faalangst, verlatingsangst en het verlies van vertrouwen in de ander.

De commissie concludeert tevens dat de jeugdzorg - tot op de dag van vandaag - financieel wordt verwaarloosd.

Vragen van de leden Agema, Van Aalst en Madlener (allen PVV) aan de ministers voor MZ en I&M over de acute zorg op Voorne-Putten met het oog op aankomende wegwerkzaamheden (en afsluitingen) en de wens in de regio om het Spijkenisse Medisch Centrum op te waarderen tot een volwaardig ziekenhuis met onder meer heropening van de spoedeisendehulppost, afdeling acute verloskunde en weekendverblijf.

Bent u bekend met het gegeven dat het Spijkenisse Medisch Centrum sinds het faillissement van het Ruwaard van Putten ziekenhuis goede zaken doet in Spijkenisse en winst maakt?

Spijkenisse - Voorne-Putten heeft 150.00 inwoners en grenst aan het Rotterdamse havengebied dat circa 90.000 mensen een baan biedt, naast een veelvoud van indirecte banen. Op het moment dat er iets gebeurt, is men aangewezen op een ziekenhuis in Rotterdam of Dirksland. Enkel en alleen omdat het Spijkenisse Medisch Centrum geen volwaardig ziekenhuis meer is, maar enkel dagbehandeling biedt.

fleur-agema