feed-image RSS

Vz.,

Venezuela
De secretaris-generaal van de Organisatie van Amerikaanse Staten (OAS), Luis Almagro – deze Tweede Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken kent hem want we hebben hem op 3 mei nog bezocht - heeft afgelopen dinsdag de onderscheiding van het American Jewish Committee in ontvangst mogen nemen, toegekend voor de strijd van de OAS tegen terrorisme, antisemitisme en dictaturen. Ik feliciteer dhr Almagro en de OAS daarmee.

Voorzitter,

Over de vandaag verschenen China-strategie van het kabinet, is in de media al geconcludeerd dat er geen èchte keuzes worden gemaakt. Dat er geen consequenties worden verbonden aan wat zorgen baart.

Hetzelfde geldt n.m.m. voor de regeringsbrief, waarin het kabinetsstandpunt over Turkije wordt uiteengezet.

In fluwelen bewoordingen staat in die brief wat er allemaal niet deugt in Turkije: de verkiezingen, de persvrijheid, de rechtsgang en de vrijheid van meningsuiting.

Vragen van de leden De Roon en Wilders (beiden PVV) aan de Minister van Buitenlandse Zaken over aanpassing van het reisadvies voor Marokko na de gruwelijk moord op twee Scandinavische toeristen:

Bent u bekend met de berichtgeving dat twee Scandinavische toeristen tijdens hun vakantie in Marokko om het leven zijn gebracht(*)?

raymond-de-roon