feed-image RSS

Inbreng PVV-fractie Tweede Kamer bij schriftelijk overleg met de regering over situatie in Irak ter voorbereiding op de Raad Buitenlandse Zaken van de EU op 20 januari 2019:

De leden van de PVV-fractie zijn van mening dat het kabinet steun dient uit te spreken voor de neutralisering van opperterrorist Soleimani door de Verenigde Staten en zouden het hebben toegejuicht als dat al jaren eerder zou zijn gebeurd. Tevens dient het kabinet de Iraanse raketaanvallen op bases in Irak in de nacht van 7 op 8 januari jl. scherp te veroordelen. Waarom heeft het kabinet dat nog niet gedaan? Het is helemaal niet nodig om te wachten op een eensgezind oordeel van de EU daarover.

Vragen van de leden De Roon, Markuszower en Wilders (allen PVV) aan de Minister van Buitenlandse Zaken en de Minister van Justitie en Veiligheid over Erdogan die dreigt politieke tegenstanders in Europa te kidnappen of vermoorden:

Bent u op de hoogte van het interview waarin de Turkse president Erdogan aangeeft duizenden politieke tegenstanders te willen kidnappen in Europa? *) **)

Weet u dat de Turkse inlichtingendienst MIT reeds 80 Turken – politieke tegenstanders - uit 18 landen heeft ontvoerd? ***)

Vragen van de leden De Roon, Popken en Helder (allen PVV) aan de Minister van Buitenlandse Zaken, de Minister van Defensie en de Minister van Justitie en Veiligheid over piraterij in de Golf van Mexico:

Bent u bekend met het bericht dat een Italiaans schip in de Golf van Mexico is aangevallen door piraten? (*)

raymond-de-roon