feed-image RSS

Voorzitter,
De PVV wil dat Nederland onze democratische bondgenoot Israël onomwonden steunt in woord en in daad.

We kunnen én mogen nooit buigen voor de islamitische terreur van Hamas en zijn donoren Turkije, Qatar en Iran.

Helaas was de reactie en opstelling van de premierteleurstellend. In het torentje, in dit parlement en in de Nederlandse samenleving brokkelt de steun voor Israël af.

Een diep trieste constatering omdat Israël- en Jodenhaat het gat opvult.

Het enige land dat tijdens de extra RBZvideoconferentie van dinsdag jl. geen millimeter twijfel liet bestaan over het zelfverdedigingsrecht van Israël was Hongarije.

De arabisten Netjes en De Ruiter slaan in hun opiniestuk ’Nederland heeft nooit jihadisten Syrië gesteund’ (Telegraaf 18/2) de plank volledig mis. Ze stellen dat de politiek zich ten aanzien van het steunprogramma in Syrië druk gemaakt heeft “om niets”. Een kwalijke aantijging. Niet alleen veronachtzamen ze daarmee de oorlogsmisdaden die door Nederland gesteunde groepen zijn gepleegd, ook gaan ze voorbij aan één van de belangrijkste elementen van onze democratie: de informatieplicht van de regering die is verankerd in onze grondwet.

Het Kabinet wil 35 militairen voor 13 maanden uitzenden naar een vliegbasis in de woestijn van Jordanië .
Doel: bescherming van 4 Belgische F16’s & bijbehorend personeel. En dat, ondanks dat de risico’s die zij daar lopen als gering worden ingeschat.

raymond-de-roon

steun ons ideal