Vragen van de leden Helder en Wilders (PVV) aan de minister van Veiligheid en Justitie over de berichten 'Werkstraf in plaats van tien weken cel', 'Oudjaarstuig lacht om straf', en 'Hufters overal buitensluiten'.

Kent u de berichten 'Werkstraf in plaats van tien weken cel', 'Oudjaarstuig lacht om straf', en 'Hufters overal buitensluiten'? (*)

Bent u het met de PVV eens dat het door u zo bejubelde (super)snelrecht door de rechterlijke macht wordt uitgehold nu de rechters veel lagere straffen opleggen dan door het Openbaar Ministerie worden geƫist? Zo nee, waarom niet?

Bent u het met de PVV eens dat dit een schoffering is van de politieagenten die dit tuig arresteren? Zo nee, waarom niet?

Bent u het met de PVV eens dat het opleggen van belachelijk lager straffen ook geen enkele preventieve werking heeft, waardoor ook de hulpverleners in de steek worden gelaten? Zo nee, waarom niet?

Bent u het met de PVV eens dat dit tuig dat de Oudejaarsnacht voor iedereen verpest strenger gestraft moet worden? Zo nee, waarom niet?

Bent u het met de PVV eens dat de enige juiste straf een straf is die er voor zorgt dat het tuig het de volgende keer wel uit het hoofd laat om een misdrijf te plegen? Zo nee, waarom niet?

Bent u het met de PVV eens dat het in dat kader, naast een hoge celstraf, een goede straf zou zijn als het tuig de bermen en de parken dient schoon te maken, gekleed in een roze overall, omdat dit er wel voor zorgt dat het geen tweede keer meer gebeurt dat ze over de schreef gaan? Zo nee, waarom niet?

(*) Telegraaf 3 januari 2012