feed-image RSS

Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de minister van Buitenlandse Zaken, n.a.v. een tweet van de Nederlandse ambassadeur in Denemarken:

Kent u de tweet van de Nederlandse ambassadeur in Denemarken, waarin deze op het bericht dat de lijsttrekker van de VVD geen coalitie wil vormen met de PVV reageert met: Good news! No more “feeding the beast”?

Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de Minister van Defensie over het tekort aan materieel voor de missie in Mali:

Waarom moest de Kamer uit de krant vernemen over het materieeltekort bij de uitzending van nieuwe militairen voor de Koendersmissie? (*)(**)

Voorzitter. In Nederland is het inzetten van kinderen in het productieproces bij wet verboden in de Arbeidstijdenwet. Er is in die wet alleen maar sprake van een strafbaar feit als die kinderarbeid leidt tot de dood of tot zwaar lichamelijk letsel van het kind. Daarnaast is er sprake van een strafbaar feit als de werkgever door een opsporingsambtenaar is gewaarschuwd over die kinderarbeid en er dan toch mee doorgaat.

raymond-de-roon