Geschreven tekst Geert Wilders bij debat over aanslag Parijs

Mevrouw de voorzitter,

Ik ben ontzettend boos. Ik ben ontzettend kwaad. Mijn fractie is eerlijk gezegd woest. Woest dat er weer onschuldige slachtoffers zijn gevallen door de Islam. Joden, islamcritici, onschuldige mensen. En ook ontzettend boos omdat er weer dezelfde politiek correcte reacties komen. De ontkenning van de islam als de oorzaak. Het niet veiliger maken van Nederland. En voorzitter ik vraag me af hoeveel debatten zijn er nog nodig, hoeveel aanslagen moeten er nog plaatsvinden, hoeveel onschuldige doden moeten er nog vallen voordat het kwartje valt. Voordat het kabinet en de meerderheid van deze Kamer wakker wordt. Het is om gek van te worden.
Ik snap er helemaal niks van en ik maak me er oprecht ontzettend boos over.

Niet alleen omdat ikzelf ook op de hitlist van Al Qaeda sta, maar omdat het gaat om de veiligheid van Nederland. De veiligheid van Nederlanders. Wat nodig is voorzitter en wat ontbreekt is een goede analyse over de oorzaak is de juiste oplossing voor al die terreur. De oorzaak mevrouw de voorzitter is natuurlijk de islam. De islam die ons al zo lang de oorlog heeft verklaard. De islamisering van het Vrije Westen. Van Nederland. Van Europa.

En natuurlijk zijn er vreedzame moslims. Maar er bestaat geen vreedzame islam. En natuurlijk zijn niet alle moslims terroristen. Maar wel zo ongeveer alle terroristen vandaag de dag zijn moslim. En wie nu nog durft te ontkennen dat er een verband bestaat tussen de terreur en de islam is knettergek.

Voorzitter, de islamisering is een levensgroot gevaar. Al decennialang brengt die massa-immigratie ons honderdduizenden mensen van een wezensvreemde cultuur Europa binnen. Ons land binnen. Waarom importeren we al die ellende?

Voorzitter, de islam brengt ons overal, overal waar ze komt haat en geweld. In alle landen waar de islam sterk is gaat het ten koste van de vrijheid. Van de vrijheid van meningsuiting, van journalisten, minderheden, van iedereen. Mevrouw de voorzitter, en dan heb ik het nog niets eens over die terreurorganisaties als de Islamitische Staat, Al Qaeda, Al Nusra, noem maar op.
De islam hoort eenvoudigweg niet bij Nederland. Het is een gevaar voor Nederland. We moeten de-islamiseren.

Wat behalve die analyse vooral stuitend is, is de totale onbenulligheid van die terreurmaatregelen. Ik vind het onvoorstelbaar dat na al die jaren debatteren, dat het kabinet vooral met maatregelen komt die Nederland meer in de problemen brengen in plaats van minder.

Hoe is het mogelijk, ik kan het aan niemand in ons land uitleggen dat jihadgangers die naar Syriƫ willen gaan om daar de meest verschrikkelijke dingen te doen, dat die worden tegen gehouden. Het is toch ongelooflijk. Laat ze gaan! Allemaal! We zouden ze toch liever kwijt dan rijk zijn. We doen dat niet, het kabinet doet dat niet. Ze zetten de mensen die ze tegenhouden niet eens vast in de gevangenis, waardoor er op dit moment in Nederland lopende tijdbommen, islamterroristen, vrij rondlopen.

En dat kan toch niet! Laat die mensen gaan, maar mevrouw de voorzitter, laat ze nooit meer terugkeren. Pak hen inderdaad hun paspoort af, zeg het Verdrag van Schengen op en doe weer aan grenscontroles. Dat er nu wetsvoorstellen komen die we nog steeds niet hebben gezien, dat had al 10 jaar geleden moeten gebeuren. 10 jaar geleden, Dat is wat Nederland verdient en dat is wat de analyse rechtvaardigt.

En ik snap er niets van dat het kabinet jihadgangers laat terugkeren. Hoe dom kan je zijn? Van de mensen die zijn teruggekeerd zijn er geloof ik 3 vastgezet en de rest loopt ook vrij op straat rond. Het is om gek van te worden.

Voorzitter, ook uit alle andere Schengenlanden, minus Nederland zijn dat er 25, kunnen mensen gewoon naar Nederland komen. Duizenden terroristen. Volgens Europol 5000 kunnen gewoon naar Nederland komen. Waar bent u in hemelsnaam mee bezig? Ik spreek toch geen chinees? Dat willen we toch niet dat die mensen naar Nederland komen?

Voorzitter, wat ik ook niet begrijp is dat het leger in Mali wordt ingezet, in Afghanistan worden ingezet terwijl ze natuurlijk in Nederland vitale punten als stations, vliegvelden, winkelcentra en straten zouden moeten beveiligen. Gisteren meldt een grote ochtendkrant op de voorpagina dat Amsterdam een doelwit is. Wat doen die militairen in Mali? Laat ze hier het land beveiligen.
Voorzitter, het zijn grote woorden maar ik meen het wel. Natuurlijk is het kabinet niet voor elke aanslag verantwoordelijk. Maar als iemand die tegengehouden had kunnen worden om terug te keren naar Nederland. Of als iemand die het kabinet heeft tegengehouden te gaan naar Syriƫ zonder ze vast te zetten. Of als iemand uit een ander Schengenland naar Nederland komt en een aanslag pleegt, heeft dit kabinet bloed aan zijn handen. En dat is verschrikkelijk om te moeten zeggen.

En zeg nooit Minister-President dat u niet bent gewaarschuwd. Ik heb het u 10 jaar lang duizend keer gezegd en uw voorgangers ook.
U zult nooit kunnen wegkomen met de woorden "wir haben es nicht gewusst". U wist het wel. U wist het al jarenlang. Dus maak de goede analyse, maak Nederland veiliger. Drijf mij niet en Nederland tot wanhoop.

Hou op met die incompetentie. Dit is mevrouw de voorzitter, na al die jaren ongeveer geen partijpolitiek meer. Het gaat om de veiligheid van ons land. Om de veiligheid van onze burgers. En het kabinet laat het lopen.

Gelukkig keert het tij in Nederland en Europa wel. De burgers in Europa hebben in toenemende mate de buik vol van al die wegkijkers. In Duitsland 40.000 mensen op de been op een avond die demonstreren tegen de islamisering. Partijen als de PVV in heel Europa die groeien. Mensen hebben er genoeg van. Genoeg van die islamisering. Genoeg van die wegkijkers in de politieke elite. En ik zeg de Minister-President al wil die niet naar mij luisteren. Die geest krijgt u niet meer terug in die fles. Zij zijn het volk, niet U. Zij zullen het tij keren, en dat is nodig mevrouw de voorzitter. Want genoeg is genoeg. Dank u wel.