Inbreng Geert Wilders debat over versoepeling van het kinderpardon

Mevrouw de voorzitter, Zo kennen we de VVD weer! Wat een slappelingen.
Wat een lafaards.
Wat een capitulatie voor die linkse drammers van het CDA en de ChristenUnie.

En wat een feest voor al die illegalen, al die migranten die hier een verblijfsvergunning willen, alle mensensmokkelaars, alle vreemdelingen-advocaten en die hele asielindustrie! Die hebben een geweldige dag vandaag.

Want, de versoepeling van het kinderpardon is een feit.
Honderden, misschien wel meer dan duizend als we de gezinnen meerekenen, illegalen mogen blijven. En tegelijkertijd wordt het kinderpardon afgeschaft.
Maar denk niet dat het afschaffen van de kinderpardonregeling, overigens ooit zelf door de VVD ingevoerd, ook maar enige indruk zal maken op de mensen in Afrika. Want ze weten een ding. Dat is dat in Nederland iedere keer wel weer een nieuwe pardonregeling komt. Dat er altijd wel weer partijen zijn die slappe knieën krijgen zoals de VVD of het CDA nu. Voorzitter, we hebben dit al eerder gezien.
In 2007 een generaal pardon, verlengd in 2009, in 2013 een eenmalig kinderpardon, vanaf 2013 tot heden weer een kinderpardon en nu in 2019 een versoepeling van dat pardon.
En iedere keer werd gezegd, dit is de laatste keer. En iedere keer opnieuw was dat een leugen.

Voorzitter in Afrika horen ze vandaag maar één ding: keer op keer op keer op keer lukt het illegalen om in Nederland verblijfsvergunningen te krijgen, omdat slappe politici als Dijkhoff en Rutte ieder keer weer door de knieën gaan. Omdat ze buigen voor mensen die lak hebben aan regels, die blijven als ze moeten gaan, die rechterlijke uitspraken naast zich neerleggen, die niet meewerken aan hun uitzetting, die de boel beliegen en belazeren.

Het Regeerakkoord, zo zei collega Dijkhoff de afgelopen dagen iedere keer opnieuw, was glashelder en bood hem zelfs houvast. Inmiddels voorzitter, ligt het in de prullenbak. Leugen na leugen: dat is hoe de VVD werkt.

De VVD ging eerder al door de knieën met die luxe bed en brood regelingen voor illegalen, en nu buigen ze opnieuw voor het kinderpardon.

Honderden uitspraken van de rechter, die er op neer komen dat asielzoekers uit Nederland moeten verdwijnen, zijn in 1 klap teniet gedaan. De VVD heeft illegalen daarmee boven de wet geplaatst, en daar moet die partij zich voor dood schamen.

Ik ben benieuwd of de gewone Nederlander nu ook lak mag hebben aan alle regels en rechterlijke uitspraken ook door de shredder mag halen. Wordt het niet of te laat betalen van een belastingaanslag door legale hardwerkende Nederlanders dadelijk ook getolereerd? Natuurlijk niet voorzitter, die extra coulance die nu dankzij de VVD gaat gelden, geldt alleen voor illegale vreemdelingen. De gewone Nederlander krijgt nooit iets cadeau van de VVD. Zij kunnen de rotzooi die die partij creëert alleen maar betalen. Iedere keer opnieuw.

En voorzitter, het versoepelen van een kinderpardon zal een enorme aanzuigende werking hebben. Nederland als eldorado van asielzoekers over de hele wereld. Met dank aan diezelfde VVD.

De terugkeercijfers waren al ingestort, maar nu zal er helemaal geen afgewezen asielzoeker meer uit Nederland vertrekken.
Er is voor gezorgd dat de misleiding wint.

De heer Dijkhoff zei eerder dat als hij de keuze zou hebben de kiezer te laten vallen of het kabinet, dat hij zeker de kiezer niet zou laten vallen. Welnu, precies dat heeft hij nu toch gedaan. Om het kabinet te redden, om op het pluche te kunnen blijven zitten, worden illegalen gematst, wordt het immigratiebeleid versoepeld en wordt de kiezer opnieuw bedrogen.

De VVD beloofde steeds om immigratie te beperken, maar breekt in plaats daarvan juist alle instroomrecords. 400.000 niet-westerse allochtonen erbij alleen al gedurende de laatste vijf jaar VVD-bewind.
Onlangs werd zelfs het immigratiepact van Marrakesh getekend.

En de vorige kabinetsperiode werd door diezelfde VVD de strafbaarstelling van illegaliteit uit het regeerakkoord geschrapt, en nu ligt de hele vreemdelingenparagraaf in de prullenbak.
Want wat zijn zinnen uit het Regeerakkoord nu nog waard, zoals bladzijde 50 uit het regeerakkoord: “Wie niet mag blijven, moet snel vertrekken” Het is een lachertje geworden, voorzitter. Iedereen mag blijven van die VVD.

Want ze zijn door de pomp gegaan. De VVD is toch weer door de pomp gegaan.
Het enige dat nu nog kan helpen is een afrekening van de kiezer. Dat gaan we doen voorzitter, op 20 maart, afrekenen met de VVD.