Inbreng Geert Wilders debat doorrekening klimaatakkoord

Voorzitter, dank u zeer. Daar stonden ze dan gisteren naast elkaar tijdens de persconferentie over het Klimaatakkoord. Het was geloof ik op Algemene Zaken. Premier Rutte en Minister Wiebes, vertegenwoordigers van het kabinet en allebei lid van de grootste leugenpartij die Nederland ooit heeft gekend, de VVD.

Twee politici met zweet op hun voorhoofd, bang dat ze volgende week woensdag een pak slaag krijgen van de kiezer vanwege hun hysterische klimaatbeleid en al die geldklopperij. Bang om hun baantje te verliezen.

En toen dachten ze: laten we een list verzinnen. Laten we proberen de Nederlandse burger nog een keer in de maling te nemen. Misschien trappen ze er wel weer in.
De premier is daar ook zeer ervaren in want al jarenlang voorzitter, houdt hij de kiezer voor de gek.

Iedereen gaat fors profiteren van de economische groei, geen geld meer naar de Grieken, duizend euro in uw portemonnee, we kennen zijn leugens allemaal nog wel. Allemaal. Alles om maar aan de macht te blijven. Ook als dat betekent dat Jesse Klaver van GroenLinks vanaf nu de koers van de VVD en dit Kabinet dicteert. Gefeliciteerd meneer Klaver. Gecondoleerd Nederland.

Rutte is vanaf nu de politieke slaaf van GroenLinks en dat is niet alleen slecht voor dit idiote klimaatbeleid, maar dat is ook slecht voor andere zaken, als bijvoorbeeld het immigratiebeleid. Want voorzitter, met Jesse op schoot, gaan de grenzen alleen maar verder open. Krijgen we dadelijk, want hij heeft nu veel invloed, alleen maar meer immigranten, meer islam. De VVD heeft Nederland gisteren definitief bij het grofvuil gezet.

Premier Rutte probeert het klimaatakkoord als een soort woekerpolis aan de mensen te slijten.
Zo zijn, het is al eerder gezegd vandaag, van de 600 maatregelen uit het akkoord er uiteindelijk maar 128 doorgerekend.

En dat betekent dus, dat het in werkelijkheid alleen maar veel en veel duurder wordt en ook die doorrekeningen van gisteren eigenlijk nu al de prullenbak in kunnen. Bovendien, en ook dat is al gezegd, zijn de torenhoge kosten, die burgers zélf zullen moeten gaan betalen, zoals het isoleren van hun huis of de aanschaf van een warmtepomp helemaal niet meegenomen in de doorrekening. En ook de koopkrachteffecten voor, wat was het, 400.000 Nederlanders zijn weggemoffeld in die woekerpolis.

Voorzitter, de werkelijkheid blijft, dat dit jaar de mensen thuis bijna 350 euro meer gaan betalen voor hun energierekening. En een week voor de verkiezingen belooft de premier in eens, dat de hoge energierekening zal worden gecompenseerd, dat er een CO2-heffing voor bedrijven zal komen.
Maar hoe dat er allemaal precies uit gaat zien, wordt niet verteld voor aanstaande woensdag maar pas na de verkiezingen en ergens in april. Hoe gek denkt u dat de mensen zijn meneer Rutte? En ook die aangekondigde CO2-heffing voor bedrijven is eigenlijk pure volksverlakkerij, want ook dat zal gewoon toch aan die burger worden doorberekend.

Ik zeg tegen de Nederlandse kiezer: geloof Rutte en zijn vriendjes niet. Trap er niet in. Het zal onder de streep miljarden gaan kosten. Miljarden, voorzitter. Die we niet aan de zorg, die we niet aan pensioenen, die we niet aan de lagere lasten voor de gewone man en vrouw gaan besteden.

En dat, voorzitter, terwijl Nederland maar verantwoordelijk is voor 0,35% van de CO2-uitstoot van de wereld en dat, als we zelf allemaal rare klimaatdoelstellingen halen, de temperatuur daardoor met slechts 0,00007 graden minder zal stijgen. Dat is waanzin, voorzitter.

Trap er niet in. De waarheid is, dat ze nu alleen maar wat beloven, omdat er aanstaande woensdag verkiezingen zijn. Omdat ze bang zijn voor hun eigen hachje. Ze zijn onbetrouwbaar. Geloof ze niet. Trap er niet in.

Er is maar een manier om zeker te stellen dat de energierekening echt wordt verlaagd en er geen miljarden naar die klimaathysterie gaan.
En dat is om premier Rutte en zijn coalitie naar huis te sturen volgende week woensdag. Stem Ze Weg!
Stem Rutte Weg. En stuur ze naar huis. Allemaal.