Rotterdam is Rabat aan de Maas met Aboutaleb als burgemeester

Persbericht

Dhr. Aboutaleb kan beter burgemeester worden van Rabat in Marokko in plaats van Rotterdam. Met hem als burgervader is Rotterdam Rabat aan de Maas, betoogt Geert Wilders.

Een Marokkaan als burgemeester van de tweede stad in Nederland is net zo gek als een Nederlander als burgemeester van Mekka. Het Kabinet mag dhr. Aboutaleb, die immers ook Marokkaan is, niet benoemen als burgemeester van Rotterdam. Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop. Dit is gekkenwerk, aldus de PVV-leider.

Klik hier om het bericht te lezen op de website van de Telegraaf.
Klik hier om het bericht te lezen op de website van de Volkskrant.
Klik hier om het bericht te lezen op de website van Trouw.
Klik hier om het bericht te lezen op de website van de Stentor.
Klik hier om het bericht te lezen op de website van binnenland.nieuws.nl.

De PVV wil in een debat met het kabinet proberen de benoeming van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) tot burgemeester van Rotterdam tegen te houden.

PVV-Tweede Kamerlid Fleur Agema maakte dat donderdagavond duidelijk in het tv-programma Pauw & Witteman. De Rotterdamse gemeenteraad heeft Aboutaleb voorgedragen. De PVV is tegen omdat Aboutaleb behalve een Nederlands een Marokkaans paspoort heeft en de partij vindt dat niet kunnen bij overheidsfuncties. Eerder poogde de PVV Aboutaleb al uit het kabinet te krijgen vanwege zijn dubbele nationaliteit.

Bron: Telegraaf.nl

Klik hier om het bericht te lezen op de website van de Telegraaf.