PVV stelt vragen over zakkenvullende eurocraten

Vragen van de leden Wilders en Bontes (beiden PVV) aan de Minister-President, Minister van Algemene Zaken en de Staatssecretaris van Buitenlandse Zaken over zakkenvullende eurocraten.

Klik hier om het bericht te lezen op Telegraaf.nl

Heeft u de uitermate schokkende televisie-uitzending ‘Terzake’ (Canvas, België) van dinsdag 24 juli 2012 gezien over de salarissen, pensioenen en vergoedingen van eurocraten? (*)

Wat vindt u ervan dat een eurocommissaris inclusief woonvergoeding en representatiekosten per maand maar liefst 27.318 euro ontvangt?

Wat vindt u ervan dat een afgetreden eurocommissaris – zoals de in de uitzending genoemde Louis Michel – drie jaar lang een uittredingsvergoeding ontvangt van 8.200 euro per maand en zonder ooit pensioenpremie te hebben afgedragen, vanaf de 65-jarige leeftijd 5 jaar lang een pensioen ontvangt van 4.717 euro per maand?

Wat vindt u ervan dat beginnende jonge ambtenaren bij de EU inclusief standplaatsvergoeding, kindvergoeding en ontheemdingstoelagen 4.676 euro netto per maand toucheren en hun netto salaris hoger is dan hun bruto salaris?

Wat vindt u ervan dat europarlementariers een salaris ontvangen van 6.200 euro per maand waarboven op nog 3.000 euro aanwezigheidsvergoeding (als ze voor een vergadering de aanwezigheidslijst hebben getekend) en een kantoorvergoeding van 4.300 euro per maand, waardoor het totaal op 13.500 euro per maand komt?

Deelt u onze mening dat deze zakkenvullerij van al die eurocraten op kosten van ook de Nederlandse belastingbetaler onmiddellijk moet stoppen? Bent u bereid de Nederlandse bijdrage aan de Europese Unie onmiddellijk op te schorten totdat deze perverse salarissen en vergoedingen tot het verleden behoren? Zo neen, waarom niet?

(*) http://www.canvas.be/programmas/terzake/server135811c22%3A1382dd68823%3A-77e8#panel-epi   (na 20 minuten begint het betreffende onderwerp)