Politiek Persoonlijk: Geert Wilders - Als ik minister van Financiën was...

"Als ik minister van Financiën zou zijn, dan kon de heropbouw van Nederland beginnen. Ja, laat de cynici maar lachen. Voor hen schrijf ik dit stukje niet. Ik schrijf dit stukje voor u. Het is heel terecht dat u woedend wordt als u 's ochtends uw Metro openslaat: weer nieuwe belastingen, weer extra bezuinigingen die u pijn gaan doen. Ik hoop oprecht dat u niet één van die 500 Nederlanders bent die vandaag hun baan verliezen. Elke dag komen 500 Nederlanders met deze nare boodschap thuis. Tegelijkertijd gaan de grenzen open voor Roemenen en Bulgaren. Bedankt Mark!

Lees de column op Metronieuws.nl

Het kan echt anders. Er is een oplossing om uit de crisis te komen: de belastingen verlagen in plaats van verhogen. Daar is ook geld genoeg voor als we eindelijk eens zouden stoppen met de miljarden die we elk jaar cadeau geven aan Afrika (ontwikkelingshulp), Brussel (EU- contributie), Griekenland en Cyprus, of besteden aan de kostbare massa-immigratie van niet-westerse allochtonen. Lagere belastingen zijn goed voor de economie, leiden tot hoger consumentenvertrouwen en meer investeringen en dus tot veel nieuwe banen.

Een beleid gebaseerd op belastingverlagingen haalt Nederland uit de crisis. Ons verkiezingsprogramma vorig jaar toonde ook aan dat we de beste resultaten hadden van alle partijen. Alleen bij ons groeide de economie, steeg de consumptie, namen de investeringen toe en daalde de werkloosheid.

Nederlanders gaan massaal de grens over om te tanken en te shoppen. Dat komt door de torenhoge accijnzen en de hoge BTW in ons land. Ik zou er als minister van Financiën voor zorgen dat de BTW en accijnzen in ons land altijd lager zijn dan in België en Duitsland. Zo wordt Nederland weer concurrerender en komen mensen hier tanken en boodschappen doen.

En wat ik ook zou doen als ik minister van Financiën was, is de gulden terug invoeren en de EU verlaten. Nederland moet een voorbeeld nemen aan Zwitserland. Handel drijven met de rest van Europa maar weer baas worden over ons eigen geld, onze eigen grenzen en ons eigen land. Nederland moet weer een onafhankelijk, vrij en welvarend land worden.

Mark Rutte is de slaaf van Brussel en behandelt Nederlanders als citroenen die helemaal worden leeggeknepen. Ik zeg: genoeg is genoeg! Als u dat ook vindt kom dan met ons demonstreren, aanstaande zaterdag om 13.00 uur, locatie Koekamp (tegenover Centraal Station) te Den Haag. Tot zaterdag!"