Bijdrage Geert Wilders bij debat over ISIS-missie Irak

Vz,
De islamitische staat is een islamitisch gezwel. Een giftige slang gebaseerd op de koran en het leven van Mohammed, een misdadiger die 14 eeuwen geleden moordend en hoofdenafhakkend van Medina naar Mekka trok. Zijn zelfbenoemde opvolger kalief Bagdadi staat nu voor de poorten van Bagdad en Damascus. Zijn volgelingen vinden we in de hele wereld waaronder in ons land en onze steden en straten. Opnieuw worden hoofden afgehakt zoals de koran voorschrijft, bijvoorbeeld in soera 47 vers 4: "wanneer gij een ontmoeting hebt met ongelovigen, houwt dan in op hun nekken en richt een bloedbad aan". Ook gematigde moslims ontkomen niet aan dat geweld want zij worden als afvalligen beschouwd zoals de koran en de sharia voorschrijven.

Alle onnozele geesten die zeggen dat de islamitische staat niets met de islam te maken heeft zijn politiek correcte dwaallichten, of ze nou Obama, Cameron, Rutte of Samsom heten.

Het is oorlog, Vz, het vrije Westen is de oorlog verklaard. Onze vrijheid, onze cultuur, de toekomst van ons land en onze kinderen staat op het spel. We moeten keihard terugslaan, zowel in Nederland en de rest van het bedreigde Westen als in Irak en Syrië.

Mijn fractie steunt dan ook het kabinetsbesluit om Nederlandse F16s in te zetten tegen de islamitische staat. Bombardeer ze maar plat.

Maar wij snappen er niks van dat dat alleen in Irak mag en niet in Syrië. Vindt het kabinet het wel goed als in Syrië hoofden worden afgehakt, vrouwen worden verkracht en genocide wordt gepleegd omdat een volkenrechtelijk mandaat ontbreekt? Wat een lafheid, Vz. Het kabinet zegt er begrip voor te hebben dat de Verenigde Staten de islamitische staat in Syrië platbombarderen maar doet zelf niet mee. Wel begrip maar niet meedoen. Wat een laffe halfslachtigheid.

Nog belangrijker dan het bestrijden van de islamitische staat in Irak en Syrië Vz, is het bestrijden van de islamitische terreur in Nederland. De veiligheid van Nederland moet prioriteit nummer 1 zijn. Dat onze burgers veilig in de trein kunnen stappen, op straat kunnen lopen, hun kinderen naar school kunnen brengen en boodschappen doen, dat is waar het om gaat.
In de artikel 100 brief staan slechts twee alinea's over nationale veiligheid. Over gender en de positie van vrouwen in de Arabische wereld wordt nog meer geschreven en dat is een gotspe.

Vz, we moeten Nederland beschermen. Daarom zijn wij gekozen. Onze burgers beschermen. Niet alleen de burgers in Irak en Syrië maar ook en vooral onze eigen mensen hier in Nederland. Waarom wordt het leger niet ingezet om onze stations te beveiligen? En dan natuurlijk met het uniform aan en zwaarbewapend.

En waarom worden jihadgangers die ons land willen verlaten tegengehouden?
De minister van Veiligheid en Justitie meldde afgelopen zondag vol trots dat van 41 jihadisten de paspoorten zijn ingetrokken zodat ze niet naar Syrië of Irak konden vertrekken. Wat een oerdomme beslissing. Nu lopen ze hier op straat rond. Mensen die jihad willen gaan voeren, hoofden afhakken, aanslagen plegen, lopen door de beslissing van de minister hier rond.

Ik roep het al tien jaar en ik zal het ook nu weer herhalen:
Sluit de grenzen voor immigranten uit islamitisch landen. Genoeg is genoeg. De islamitische haatcultuur hoort niet bij Nederland. 65 procent van de Nederlanders is het daarmee eens.
Laat jihadgangers het land uit gaan, maar laat ze nooit meer terugkomen. Voer opnieuw grenscontroles in.
Zet iedereen met sympathie voor de islamitische staat het land uit, pak ze hun Nederlandse paspoort af. Laat iedereen met een paspoort van een islamitisch land een anti-Sharia-verklaring ondertekenen.

Word wakker, kabinet. Bescherm niet alleen de Iraakse bevolking tegen de islamitische staat, bescherm de Nederlanders tegen de islamitische terreurdreiging in ons eigen land. Dat is uw taak, dat is uw baan, dat is uw verantwoordelijkheid. Neem die verantwoordelijkheid. Doe uw plicht.

Vz, de volgende moties:
De Kamer,
gehoord de beraadslagingen,
overwegende dat de binnenlandse veiligheid de prioriteit moet zijn voor het kabinet,
verzoekt de regering om het Nederlandse leger niet alleen in te zetten ter bestrijding van Islamitische Staat in Irak, maar ook in Nederland bij het beveiligen van plaatsen zoals stations en luchthavens, waar de kans op aanslagen groot is,
en gaat over tot de orde van de dag.

De Kamer,
gehoord de beraadslagingen,
overwegende dat jihadisten beter buiten dan binnen Nederland kunnen verblijven,
constaterende dat de Nederlandse regering jihadisten tegenhoudt het land te verlaten,
van mening dat Nederland daarmee onveiliger wordt,
verzoekt het kabinet jihadisten te laten gaan maar ervoor te zorgen dat ze nooit meer naar Nederland kunnen terugkeren en daartoe opnieuw grenscontroles in te voeren,
en gaat over tot de orde van de dag.

En tenslotte Vz, wens ik onze militairen en hun thuisfront veel succes en degenen die uitgezonden worden een behouden thuiskomst.