Wilders overweegt artikel 12 procedure tegen Samsom en Spekman

PVV-leider Wilders overweegt samen met collega fractievoorzitters Faber (PVV Eerste Kamer) en De Graaff (PVV Europees Parlement) bij het Gerechtshof een artikel 12 procedure te beginnen tegen de PvdA-ers Samsom en Spekman. Wilders als belanghebbende en Faber en De Graaff omdat ze eerder aangifte tegen beide heren hebben gedaan.

Wilders: "Het kan niet zo zijn dat ik als verdachte wordt aangemerkt door het Openbaar Ministerie en de PvdA-ers Samsom en Spekman die spraken over het etnisch monopolie op overlast van Marokkaanse jongens en het vernederen van Marokkanen, met rust worden gelaten. Dat is onrechtvaardig en lijkt op politieke justitie. Vrouwe Justitia hoort blind te zijn en is dat duidelijk niet. Ik vind dat wij alledrie mogen zeggen wat we willen zeggen, maar het kan niet zo zijn dat er met twee maten wordt gemeten. We gaan met advocaat Knoops de mogelijkheden van een artikel 12 procedure bij het Gerechtshof bespreken."