Toespraak van Geert Wilders op het Congres van het Front National (Lyon, 29-11-2014)

Geert Wilders 29-11-2014Dames en heren, beste vrienden,

Ik ben erg blij om vandaag in Lyon te zijn. De hoofdstad van het Franse verzet. Het is mij een genoegen om me te richten tot deze bijeenkomst van Franse patriotten, tot mijn vriendin Marine Le Pen, de toekomstige president van Frankrijk. Mijn partij, de Partij voor de Vrijheid, is volgens de laatste peilingen de grootste partij van Nederland. En Uw partij, het Front National, is volgens de peilingen de eerste partij van Frankrijk.

De toekomst is van ons! De toekomst behoort de patriotten van Europa toe! Want het zijn de volkeren van Europa die genoeg hebben van het verraad van de multiculturele elites, die onze identiteiten en onze tradities verwoesten. Deze huichelaars verkwisten onze rijkdom en houden onze welvaart tegen en brengen de toekomst van onze kinderen in gevaar. Net zoals jullie willen wij de soevereiniteit en onafhankelijkheid van ons land behouden.

Net zoals U willen wij de belastingen van de burgers gebruiken voor de burgers van dit land. Net zoals U doen wij alle moeite om onze identiteit te bewaren. Net zoals U willen wij geen vreemdelingen in ons land die ons willen overheersen.

Wij zeggen:

Houdt de criminelen, de Jihadisten, de illegalen buiten de deur. En iedereen die weigert zich aan onze waarden aan te passen, gooi ze eruit en laat ze nooit meer terugkomen. Want de enigen die het voor het zeggen hebben in Nederland, zijn de Nederlanders. Zoals in Frankrijk de Fransen de baas moeten zijn.

Wij willen geen vreemde,barbaarse cultuur die ons onze vrijheid ontneemt. We zijn tegen de massale immigratie. En wat de islam betreft zeggen wij: "Genoeg is genoeg".

Het is gerechtvaardigd dat wij onze vrijheden en waarden verdedigen.

We zijn trots op wat we zijn. We zijn trots om Nederlander te zijn, Fransman te zijn. Trots op de beschaving die onze ouders ons hebben nagelaten en die wij aan onze kinderen zullen nalaten.

We verdedigen onze landen. We verdedigen onze vlag. We verdedigen ons erfgoed. We verdedigen onze natie. Wij moeten er steeds naar streven om onze vaderlanden te behouden, om ons te ontdoen van de Europese Unie en degenen die voor de massa-immigratie zijn, we moeten ontkomen aan deze hypocriete elite van verheerlijkers van de multiculti.

Mijn beste vrienden,

Ik weet dat het moeilijke tijden zijn. Ik weet dat ons een harde strijd te wachten staat. Maar ik weet ook dat voor een moedig hart niets onmogelijk is. En ik weet dat ieder van U in deze zaal moedig is. Ik weet dat U de ruggengraat van het Front National vormt, die dit op zijn beurt weer van Frankrijk is. Ik weet waarom U hier bent vandaag. Omdat er een Frans hart in Uw inborst klopt. En dat dit er een is dat bereid is voor Frankrijk te vechten. Honderd jaar geleden zei Generaal Foch:"Nederlaag aanvaarden, betekent verslagen te zijn". We zijn niet verslagen, wij accepteren geen nederlaag.

Omdat onze landen wakker geschud zijn, zowel Frankrijk als Nederland. Meer en meer van onze landgenoten realiseren zich dat we de waarheid vertellen en dat we vechten voor de vrijheid en het overleven van onze landen.

Sta me toe om deze toespraak te beƫindigen met U een Gezellige Kerst en een Gelukkig Nieuwjaar toe te wensen. Want dit wordt werkelijk een "groots Nieuwjaar", een goed jaar en een gelukkig jaar voor alle patriotten van Europa.

Lang leve Nederland, lang leve Frankrijk!

Bedankt en tot gauw!

Geert Wilders