Inbreng Geert Wilders bij terreurdebat

Mevrouw de voorzitter,

Vier weken geleden vandaag precies, stond ik hier namens de PVV fractie en uitte ik mijn woede over de incompetentie van dit Kabinet over de terreuraanpak.
Ik riep het kabinet op wakker te worden. De islam als oorzaak van de terreurellende te benoemen. De grenzen te sluiten, de islamisering te stoppen. Jihadisten te laten gaan of op zijn minst vast te zetten. En jihadgangers nooit meer terug te laten gaan.
Nooit meer terug in Nederland!

Mevrouw de voorzitter, we zijn nu 4 weken verder, en we zijn niets opgeschoten.
Er is niets beter geworden, maar het is vooral slechter geworden.
Nederland wordt zo ongeveer geconfronteerd met de grootste dreiging sinds de Tweede Wereldoorlog en het beleid wordt nog steeds gekenmerkt door amateurisme en ontzettend gevaarlijke politieke correctheid.

Vz.
Toen afgelopen zomer moslims met ISIS vlaggen door de straten van Den Haag paradeerden en "dood aan de Joden" riepen was er geen minister te bekennen en wilde de burgemeester van Den Haag van VVD-huize niet eens terugkomen van zijn vakantie in Frankrijk.
En nu geweldloos tegen de moskee van Leiden wordt geprotesteerd, rent Minister Asscher als een haas naar Leiden en sprak de burgemeester van Leiden er binnen 3 minuten schande van.
Vz. Wat een dubbele moraal. Wat een selectieve woede. Wat een laf islam-geknuffel.

En ondertussen geeft de overheid nog meer steun aan islam in Nederland. Alsof er niks gebeurd is. Alsof het probleem in ons land is dat we te weinig islam in Nederland hebben. In Gouda Vz. mag nu een mega-moskee worden gebouwd. Met een echte apartheidsmuur er om heen zodat de moslimmannen met baarden geen vrouwenbenen hoeven te zien. Knettergek Vz.
Dit land lijkt wel bestuurd te worden door alleen knettergekke bestuurders. En ook de rechterlijke macht kan er wat van. Ik weet Vz, u weet Vz, dat mijn partij, de PVV, vindt dat men jihadisten vooral moet laten gaan. Hup, de grens over, de Nederlandse nationaliteit afpakken en nooit meer terug.
Maar als je, zoals het kabinet persé wil, ze wil tegen houden... onverstandig... maar als je dat al doet, en je betrapt ze een keer op heterdaad met een kofferbak vol met gevechtsspullen, dan mag je er toch vanuit gaan dat ze op zijn minst een jaar of dertig op water en brood de gevangenis ingaan.

Maar Vz, natuurlijk niet in Nederland. In Nederland hebben we rechters die eerst tegen Hakim en Mohammed zeggen: "Doe je enkelband maar af, want het is natuurlijk erg lastig met sporten. En daarna spreken we jullie wel vrij want al die afscheidsbrieven, die walkietalkies, die bivakmutsen en die gevechtskledij, die waren natuurlijk bedoeld voor een skivakantie in Syrië."
Vz, de Alexander Pechtoldprijs voor de meest politiek-correcte onnozelheid voor 2015 is nu al gewonnen door de rechtbank in Arnhem.

En dit kabinet Vz, dit kabinet weigert nog steeds te erkennen dat de islam, die zieke ideologie van Allah en Mohammed, de ideologie van haat en geweld, de oorzaak is van al die terreurellende. Wie kritisch is en durft te zijn over de islam of de zogenaamde profeet Mohammed, hem afbeeldt in een cartoon, hem bespot of beledigt, tekent zijn doodvonnis. Vz, dat dat geen loze woorden zijn hebben we onlangs in Parijs kunnen zien. En uit onderzoek blijkt dat maar liefst 100.000 moslims in Nederland bereid zijn om vanuit hun geloof geweld te gebruiken. En we wisten al dat 80% van de Turkse jongeren geweld tegen christenen, joden en niet-gelovigen OK vindt. En dat driekwart van de jihadgangers Marokkanen zijn.
En ondertussen hebben we volgens de Spaanse politie al zo'n 30.000 tot 100.000 Europese moslims die zich hebben aangesloten bij de Islamitische Staat. Duizenden daarvan zijn inmiddels al teruggekeerd.
En die kunnen mevrouw de Vz, en dat is een levensgroot probleem, zomaar Nederland binnenkomen. Omdat we weigeren onze grenzen te bewaken. Omdat het kabinet weigert onze grenzen te bewaken. Omdat de buitengrenzen van Europa ook een grote gatenkaas zijn.

Vz,
Zelfs een vertienvoudiging van het budget van de AIVD zou nog niet genoeg zijn om deze mensen allemaal te volgen zolang we onze grenzen openhouden.
Wat u moet doen meneer Rutte is uit Schengen stappen. Onze grenzen zelf weer controleren. En jihadis ons land niet meer binnen laten komen.
Zolang u dat niet wilt doen... op zijn minst sluit die Jihadisten op. En lukt dat niet via het strafrecht, voer dan administratieve detentie in of sluit ze op via het bestuursrecht.

Stop de islamisering. Stop de immigratie. Stop die asieltsunami. Laat geen haatpaleizen meer bouwen zoals in Gouda. Genoeg is genoeg!
En doe me een plezier. Stuur minister Opstelten met pensioen. Het is een aardige man. Maar gun hem alstublieft een aangename oudedag. Iets met een hengel of een postzegel. Verzin iets. Maar weg op het ministerie van Veiligheid en Justitie.
Minister-President, ga aan het werk. De-islamiseer Nederland. Pak de bron van de terreur aan. Doe eindelijk wat u moet doen. Treed op, of treed alstublieft af!

Dank u wel.